Kumkuat

Dünyada kabuğuyla beraber yenen tek narenciyeyi sormuştum. Üç gün süren ankete 14 yanıt aldım. Doğru yanıt “kumkuat” yüzde 85 sonuç elde etti. Sizleri tebrik ediyorum.

Kumkuat, turunçgiller içinde küçük mücevher olarak adlandırılıyor. Anavatanının Çin olduğuna inanılıyor. Batı dünyası ile tanışması 19.yüzyıl ortalarında olmuş. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde yetiştirilmeye çalışıldıysa en iyi meyve oluşumu Rize’de sağlanıyormuş.

Nerede ve Nasıl Kullanılabilir?

  • Genelde taze meyve olarak kabuğu ile birlikte yenilir
  • Reçel ve marmelatı yapılır
  • Meyve suyu ve sosu hazırlanabilir
  • Tatlı ve salataları süslemede kullanılır
  • İyi bir mezedir
This entry was posted in Anket Sonuçları, Kumkuat, Turunçgil. Bookmark the permalink.

7 Responses to Kumkuat

  1. Hiç yemedim kabuğu nasıl yenirki? :)İlginç..

  2. Limonlu Kek says:

    Sevgili Aylin (cesarete bakar mısın, artık blogcusun ya hanım yok oldu🙂, Tüm yılların en güzeli umarım bu yıl olur. Mutluluk, sağlık ve dopdolu geçecek güzel bir yıl diliyorum. İyi senelerrrr🙂

  3. Ben de önce portakal gibi ekşi-acı tadı olacağını sandım. Öyle değilmiş. Afiyetle yiyebilirsin. Bugün reçelini yapıyorum, tarifini vereceğim yakında.

  4. Neval'cim (Ben nasılım🙂
    Elbette ismimle hitap edebilirsin. Sana ve ailene de iyi yıllar dilerim, sevgiler

  5. Sevil says:

    Yaşamın kaynağı SEVGİ .Sevgi ise sevgi bir tutku, tutku bir amaç, amaç bir şeyleri birileriyle paylaşmaksa, paylaşmak dostluk, dostluk hatırlamaksa eğer hep aklımdasınız! Yeni yılda da dostluğumuzun daha da pekişmesi ve ebedi olması dileğimle daha nice mutlu yıllara…..

  6. Çok hoş, ne adını duymuştum nede yeniliş biçimini.
    Yeni yılınız kutlu olsun..

  7. ÇiLeK says:

    Sevgili Aylin,öncelikle blogun hayırlı olsun.
    Bu tarz meyvelerin reçellerini ,Sevgili Gökçen Adar usta çok iyi yapar.
    Dikkatli ve emek isteyen bir iş, reçel yapımı.
    Tarifini bekleyeceğim merakla.
    Görüşmek üzere.
    Sevgilerimle.

Leave a Reply

