Sizi anlatan müzik, hangi yemeği yediğinizde çalıyor?

Yönetmeni Brad Bird olan bu animasyon film,Türkiye’de Ağustos 2007’de vizyona girdi. Orijinal adı “Ratatouille” olan, Türkçeleştirilen adıyla “Ratatuy”un başrolü, mutfak şefi olmak isteyen fare Remy’ye ait.

Film, restoran ve fare gibi olmayacak iki unsuru sevimli bir senaryoda biraraya getiriyor. Remy, ünlü Fransız Şef Auguste Gusteau’dan ilham alarak hayalini gerçekleştirmeye çalışıyor.

Sevimli fare Remy, aslında İngilizce’ye “rat” olarak çevrilen bir sıçan faresi. Ratatouille, bir tür kabak-patlıcan türlüsü olan, zeytinyağlı olarak da yenebilen Güney Fransa yemeği. Filmin ismi buradan türetilmiş: Ratatouille. Farenin yaptığı patlıcan-kabak türlüsü benzeri bir anlam taşıyor.

Remy’e ilham veren Şef Gusteau’nun bir iddiası var: herkes yemek yapabilir! “İyi yemek, tadabildiğiniz ve koklayabildiğiniz müzik gibidir. Etrafınız mükemmellikle çevrilidir. Tadını çıkarmak için bunun bilincinde olmalısınız” diyor.

Sizi anlatan müzik hangi yemeği yaptığınızda veya yediğinizde çalıyor?
Ben, rengarenk meyvelerden yaptığım bir salata yediğimi düşledim. Fonda Ravel’in Bolerası çalıyordu.

This entry was posted in Beyaz Perdede Pişer Bize de Düşer, Film, Gusteau, Ratatouille, Ratatuy, Remy, Steve Martin. Bookmark the permalink.

4 Responses to Sizi anlatan müzik, hangi yemeği yediğinizde çalıyor?

  1. Nur Vural says:

    Ben bu filmi çok seviyorum:))

  2. duygu says:

    ben bu bloğu takip ede ede yemek yapmayı sevmeye başlayacağım sanırım…
    ve evet çok haklısın… müzik en etkili ruh değişikliği aracı ise, bunun mutfaktaki etkiside müthiş olur… benimki yerken değil ama yaparken….

  3. Ben de bu filmi çoook seviyorum, çizgi filmleri oldum olası çok severim.
    Duygu'cum, yemek yapmayı sevdirirsem ne mutlu bana. Ne yemeyi seviyorsun söyle, sana özel bir tarif paylaşayım, ne dersin🙂

  4. Kendimce says:

    ben sürekli beyninde bir müzikle yaşayan biriyim zaten bazen yeni bir yemek tadarken bazen bir sevgi sözcüğü bazen de eve bir küçük birşey aldığımda volümü yükselen bir müzik

Leave a Reply

