İrmikli Ekmek

“Dünya Mutfaklarından Hamur İşleri” kitabından aldığım “Sicilya Ekmeği” tarifi, elde hazırlamak üzere düzenlenmişti. Makinede yapmayı tercih ettim ve bu arada da kendime uyarladım, su yerine süt kullandım. Haşhaşı üzerine değil de içine ilave ettim. Undan çok irmik kullanılması ilgimi çekti. Ekmeği saklayıp ara ara tüketecekseniz önce ısıtmanızı öneririm. Mısır ekmeği familyasından bir ekmek oldu çünkü. Soğukken yutması zor olabilir ya da bu benim kendi hüsnü kuruntum🙂

Malzemeler:
450 gr irmik,
115 gr beyaz ekmek unu,
2 tatlı kaşığı tuz,
1 paket instant maya,
360 ml süt,
2 çorba kaşığı zeytinyağı,
3 tatlı kaşığı haşhaş tohumu

Yapılışı:
Makineye önce sıvılar üzerine katı malzemeler konacak. Yani sırasıyla ılık sütü, zeytinyağını, irmiği, unu, tuzu ekleyin. Makinenizi normal/temel ekmek ayarında, büyük somun boyutunda, medium kabuk renginde ayarlayın ve çalıştırın.

This entry was posted in Dünya Mutfaklarından Hamur İşleri, Ekmekler, Sicilya Ekmeği, İrmik Ekmeği. Bookmark the permalink.

9 Responses to İrmikli Ekmek

  1. Sevil says:

    hımm ilginç aylincim ekmek yapma makinam yok alıcam alıcam almasında nere koyucam yerde yok mutfakta :)) ama bak bu ekmeği merak ettim mutlaka denemeliyim
    yada dur sen getir bana bir dilim merakımı gider olur mu :))
    ya seversem ne yapcaz yok yok ben gidip bir makina alayım kocişten gizli aman ha duymasın :))
    alayım yapayım begenirsem oturur yerim..
    ellerin dert görmesin fıstıgım

    soğuk istanbul sokaklarından sıcacık sevgi yolluyorum sana ..

  2. Aylincim bu ekmeği deneyebilirim🙂 Eline sağlık

  3. enteresan. serttir ama heralde. Olsun denemke lazım, hem güzel görünüyo hemde değişik. ama üstüne ne sürsek şimdi bunun ??

  4. zeynep says:

    irmikli olan herşeyi sevdiğim üzere bunu da seveceğmden hiç şüphem yok:)

  5. ceydabural says:

    aylincim senin komşun olsaydım diyorum
    ne güzel hep güzel kokular gelirdi sizin evden🙂

  6. Sevilcim,
    Sana yapar gönderirim ekmekleri merak etme.
    Caliskan Arim,
    Ekmek sert ya. Biz işyerinde peynir, fıstık ezemsi, Allah ne verdiyse sürüp yedik bugün. Ancak zannımca tıpkı mısır ekmeği gibi balık yemekleri yanına yakışabilir.
    Ceyda'cım,
    Keşke senin gibi komşularım olsa da yaptıklarımı paylaşsam. Taşındığımızdan bu yana komşularımla ilgilenmedi bizimle. Çok yalnızım çooook. Evde iki başımıza yemeye çalışıyoruz yaptıklarımı🙂

  7. Nur Vural says:

    İrmikli ekmek hakikaten ilginç geldi mısır ekmeğini pek sevmem sertliğinden dolayı ama denemek lazım dimi…

    Sevgiler…

  8. Müge Hüner says:

    Bloglines ile takip ettiğim için şeklini şemalini bilmiyordum🙂
    Ne kadar güzel, ferah, iç açıcı bir yer olmuş burası.
    Ellerine sağlık Aylinciğim.
    Blogunda tariflerinde pek güzel, bir iki tarifi not aldım bile🙂
    Öpüyorum

  9. ekmek kokusuna bayılıorum pişerken..böle sıcak sıcak🙂 bu postu görünce kokusu burnuma geldi,ne lezizdir..

Leave a Reply

