Croque Monsieur

Filmler ve dizilerdeki yemek tariflerini bulup denemeye devam ediyorum.

İlişki Durumu Karmaşık Filmi’nde Jane rolündeki Meryl Streep, Mimar Adam rolündeki Steve Martin’i akşam yemeğinde konuk eder ve croque-monsieur yapar. Jane, eğitim için Fransa’ya gitmiştir ve öğrendiği ilk tarif budur.

Croque-monsieur ne ola ki diyerek araştırma yaptığımda, bu jambonlu peynirli tostun bir cinsiyeti olduğunu öğrendim: erkekmiş! Meğer Fransa’da bu tostun erkek ve kadın olmak üzere iki çeşidi varmış. Tostu yumurtalı peynirli yaptığınızda crouque-madam oluyormuş.

Bu gayet erkeksi tostu, hazır ligin ikinci yarısı başlamışken, takımlarını desteklerken tv karşısından ayrılamayan erkek izleyicilerime hediye ediyorum. Bakınız yapımı ne kadar kolay? Sos kısmı sizi korkutmasın, sadece sürekli karşıtırmanız gerekiyor.

Malzemeler (2 kişilik):
4 büyük ekmek dilimi,
2 yemek kaşığı hardal,
100 gr taze kaşar,
100 gr salam (istediğiniz tipte),
1 su bardağı süt,
1 yemek kaşığı tereyağ,
1 yemek kaşığı un

Yapılışı:
Ekmek dilimlerine hardal sürün. Ekmek dilimlerinin arasına kaşar ve salam dilimlerini yerleştirin.

Beşamel sos yapmak için; tencereye tereyağını koyup eritin. Unu ekleyip kavurun. Un köpük köpük olduğunda sürekli karıştırarak sütü yavaş yavaş ekleyin. Karıştırmaya devam edin, kabarcıklar çıkmaya başladığında pişmiş olacak.

Fırın tepsisinin altını pişirme kağıdıyla kaplayıp ekmekleri koyun. Üzerlerine beşamel sos dökün. Rendelenmiş peynir serpiştirin.

240 derece fırında üzeri kızarana dek pişirin.

This entry was posted in Beyaz Perdede Pişer Bize de Düşer, Croque Monsieur, Sandviçler, İlişki Durumu Karmaşık. Bookmark the permalink.

7 Responses to Croque Monsieur

  1. .:Hobibox:. says:

    Merhaba arkadaşım, öncelikle güzel bir pazar günü diliyorum. Ziyaretleriniz ve yorumlarınızla onurlandığımı bilmenizi isterim, çok sağolun varolun. Her zaman beklerim canım.

    Sayfanız çok naif, planlı ve sade çok beğendim, fırsat buldukça tariflerinizi ziyaret edicem. Sevgiyle sağlıcakla kalınız.

  2. Nefis görünüyor. Belli ki, hem pratik hem de lezzetli.Bu tür atıştırmalıklara bayılırım ama uzak durmaya çalışıyorum. Ama bu kez bir istisna yapıp hemen deneyeceğim:)

  3. hmmm bu nedir böyle, enfes birşey ve de çok pratik bir tarifmiş.

  4. Yıldız says:

    Değişik bir tarif
    çok nefis görünüyor pasta gibi🙂
    oğluşu buna bayılacak onunda bi tost tarifi var
    adı denizaltı bir bütün ekmekten yapıyor görsen çok gülersin :))

  5. İlginççç ve değişiik denemeye değer Aylin'cim….

  6. Anonymous says:

    Goruntu harikaaaa. Pazar sabahi bunu uygulamaliyim. Lezzetine guveniyorum cunku damak tadini biliyorum. eline saglik Aylin'cim.

  7. SirEvo says:

    Az önce izledim ben de filmi. O kadar canım çekti ki, nette araştırayım dedim neyin nesiymiş diye. Sizin blogu keşfettim. Burada biraz daha dolaşırsam ayvayı yerim ben. Kiloları zar zor veriyoruz zaten.😀
    Fırında ekmek yapıyoruz arada biz. Ekmeği önce yumurtayla hazırlanmış bir şeye bandırıyoruz. Sonra üstüne kaşar + sucuk + domates ekliyoruz. Kızardıktan sonra muhteşem oluyor. Görünüm falan epey ona benzettim ben. :))

Leave a Reply

