Vanilyalı Kurabiye Kokan Adam!

“Vanilyalı kurabiye kokan” bir arkadaşıma atfen veriyorum bu tarifi. Yıllar önceydi…”Çikolar”ımızdan Cengiz o zamanlar stajyer. Bir dönem, sabah benden önce işe gelebilen yok. Cengiz çok uğraştı ama uykuyu seviyor, olmuyor. Neyse, sabah kapıyı açıyor, günaydın diyip masasının başına geçiyor, hoşbeş ediyoruz. Odada bir koku var, Yarabbim bir yerden çıkaracağım ama ne? Hah vanilyalı kurabiye kokusu, ama nereden geliyor? Gel zaman git zaman, hayat böyle akıp gidiyor. İşe geliyorum, evladım Cengiz yine beni takip ediyor, oda vanilyalı kurabiye kokuyor. Gün boyu canım çekiyor, eve gidip yapıp yiyiyorum.

Kurt Kadın Aylin bir gün anlıyor ki koku Cengiz’den geliyor. Nasıl bir parfümdür ki vanilyalı kurabiye kokar? Adı Rochas Man. Bir gün elinize geçerse bakın bakalım size ne çağrışım yapacak? Vanilyalı kurabiyeyle ilgisi var mı, yoksa  zihnim bana oyun mu oynuyor?

İşte o gün bugündür Cengiz benim vanilyalı kurabiyem :)  Cengiz’cim kurabiyelerini getiriyorum, afiyetle ye!

Malzemeler:
180 gr un,
100 gr çekilmiş badem,
100 gr çekilmiş fındık,
80 gr pudra şekeri,
200 gr margarin,
1 yumurta sarısı,
1 yumurta,
2 paket vanilya,
Üzeri için ayrıca 50 gr pudra şekeri

Yapılışı:
Un, çekilmiş badem ve fındık, şeker, yağ ve yumurtaları yoğurun. Hamuru soğukta yaklaşık 30 dakika dinlendirdikten sonra parçalar kopararak yarım ay şekli verin. Pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye dizin.

Önceden 170 derecede ısıttığınız fırında üzerleri hafifçe kızarıncaya dek pişirin. Kurabiyeleri tepsiden çıkarır çıkarmaz pudra şekeri serpin.

This entry was posted in Güne Geldik, Kurabiyeler, Vanilyalı Kurabiye; Vanilya. Bookmark the permalink.

10 Responses to Vanilyalı Kurabiye Kokan Adam!

  1. Tariflerinizin ilginç öyküleri de onlar kadar hoş. Vanilyalı kurabiye yapmaya değer doğrusu. Teşekkürler anımsattığınız için.

  2. duygu says:

    vailyalı kurabiye banada hep annemin evini hatırlatır. burnuma geldi kokusu şimdi…
    birde bu kurabiyeyi insan figürlü kalıpla yapsan tam olurmuş başlığa uygun. naçizane bir fkir.

  3. Sevgili Begonvilli Ev, öykülerimi sevdiğiniz için içimdeki küçük kız çok teşekkür eder.
    Duygu'cum, ne güzel fikir vermişsin, çok doğru bir noktaya dikkat çekmişsin. Ancak taze blog yazarı olarak çeyizim eksik daha. Kalıp da almam lazım benim di mi🙂

  4. ceydabural says:

    aylin ne güzel yazmışsın
    off senin yaptığın kurabiyeler pişerken ne güzel kokar🙂
    bizim karşı daire boş taşınsanıza😀

  5. Şehnaz says:

    kokuların hayatımızda çok önemli bir yeri var…işte sizin anlattığınız öykü gibi…senelerde geçse unutulmuyor…aynı anıyı hatırlatıyor…öyle hoşlandımki kalkıp vanilyalı kurabiye yapasım geldi….ellerinize sağlık…beğeni ile sizi takip ediyorum….sevgiler….

  6. Aylincim benim bile sen anlatırken canım çekti.Ellerine Sağlık

  7. pelince says:

    Koku insanı baştan çıkartıyor🙂 kurabiyelerde eminim enfes olmuştur,ellerine sağlık..

  8. Yemekbahane says:

    Bu bloğa ba-yıl-dım!
    Kurabiyelere de … strudele de … filmden esinti tosta da…

    Burdayım artık kaçırmam…

    Sevgiler,
    Müge

  9. pekte bir canım çekti amanın denesem mi acaba ? ellerine kollarına sağlık canımmm🙂

  10. Ceyda'cım, senin gibi komşuya can kurban. Birimiz taşınacağız ama kim? Bakalım sonumuz nereye varacak🙂
    Şehnaz Hanım, karınca kararınca pişirmeye, yazmaya ve paylaşmaya çalışıyorum. Beğeniniz güç verdi, teşekkürler
    Sevgili Mehtap, Pelin ve Beyazım Kelebek'im, birer ısırık da sizin için yiyeceğim.
    Veeee Müge, ben de sana bayılıyorum🙂 Bak daha neler edeceğim, benden ayrılmayınız
    Hepinize sevgiler

Leave a Reply

