Tabağı da yedim, öyle lezzetliydi ki!

Televizyonda izledim, havalı bir sunum olur dedim, yaptım. Sonra da afiyetle yedim, bu tabak çooook lezzetli!

Malzeme:
2/3 su bardağı rendelenmiş parmesan veya mihaliç peyniri

Yapılışı:
Peyniri, ince ince rendeleyin. Yapışmaz tavanın her tarafına eşit oranda dağıtın. Bundan sonrasında sabırla orta ateş üstündeki peynirin erimesini sonra da hafifçe kızarmasını bekleyeceksiniz.

Tavaya yapıştığını sanabilirsiniz, çünkü krep gibi sağa sola hareket etmeyecek, sorun değil.

Peynir altın rengini aldığında tavayı bir su bardağı üzerine doğru ters çevirin. Aman, tavayı bardağın üzerine bırakmayın. Çünkü bu hareketiniz peynir tabağının altında delik olmasına neden olabilir. Tavanın kenarlarını spatula ile kaldırın. Peynirin bardağın üstüne örtülmesini sağlayın.

Soğumaya bırakın. Öyle uzun boylu değil, 5-10 dakikada tabak halini alıyor. İçine sulu yemek konmuyor takdir edersiniz ki. Aslında sıcak yemek koyunca da uzun süre dayanmıyor. Yukarıdaki karidesli sebze yemeğini görüntüledikten hemen sonra ikiye ayrıldı. Salata, garnitür gibi yiyecekler için kullanılabilir. Hassas bir tabak!

This entry was posted in Peynirden tabak, Süslü Yemek, Yenen Tabak. Bookmark the permalink.

10 Responses to Tabağı da yedim, öyle lezzetliydi ki!

  1. ama sen naptın ablam yaaa şurda bir kilo vermişim diye sevinirken olmuyo böle sizi yasaklamalı ;))) ellerine sağlık

  2. Asiye says:

    Çok estetik bir görüntü.Mihalıç peyniri ne demek? nerenin peyniri acaba? ilk kez duydum cehaletimi mazur görün. Mihalıç deyince Eskişehir mihalıçcık geldi aklıma, oranın peyniri mi yoksa?
    Sevgiler

  3. Beyazım Kelebek'im koy tabağın içine avakodulu salatyı oh mis gibi, almazsın kiloyu. Çiçek gibisin maşallah gülüşün yeter ayrıca

    Asiye Hanım'cım, Bursalılar Kemalpaşa peyniri der aslında. Tuzlu, sert, delikli bir peynir, Mihaliç imiş adı ben de sonradan öğrendim.

    Tarifi kızardıktan sonra setleşebilecek bir peynirle yapmak lazım. Ben parmesanla yaptım. Mihaliç ve Hellim de olur gibi geliyor. Bu peynirlerle de deneyeceğim.Sevgiler

  4. ayy canım benimm teşekkürler utandım kızardım kuzinede kızaran ben oldum şimdi😉

  5. sünter says:

    Afiyet olsun. Iyi etmissiniz. Bende aynisini yapardim.
    Sevgiler

  6. Yıldız says:

    oooooo
    harika….
    çok güzel görünüyor Aylin ellerine sağlık ilk fırsatta deniyeceğim bakalım ne kadar becerebileceğim :))

  7. Syhn says:

    ay harika görünüyor kolaya benziyor ama ya değilse ve ben elime yüzüme bulaştırırsam :S
    yinede denemeye değerrr!!!

  8. Hesionka says:

    Harika bir tarif! Sitenizdeki kaliteli fotoğraflara ve güzel anlatımlara bayılıyorum doğrusu!

  9. nilay says:

    Hassas tabak süper olmuş ellerine sağlık

    Sevgiler

  10. tarih84 says:

    Allah allah bu nasıl şahane bir görüntü canım çekiyor off bu bloğa baktıkça içim eriyor doğrusu:) bari iftara kadar mola vereyim iftardan iftara blog takipleme olsun…ellerine emeğine sağlık:)

Leave a Reply

