Lahana Turşulu Kapuska

Çok sevdiğim, temel yemekleri öğreten bir kitabım var, sağ kolum desem yeridir. Kimi tarifler için “başka usul” tanımı yapılır. Şimdi vereceğim tarif de tam bu özellikte işte, içinde lahana turşusu var. Yıllar önce bir iş arkadaşım, annesinin yaptığı kapuskayı tatmam için ısrar etmişti. Hafif ekşimsi bir lezzete sahip bu kapuskayı diğerine göre daha lezzetli buldum.

İçinde et yok. Arzu ederseniz koyabilirsiniz tabii, yolunuza çıkmam🙂

Malzemeler:
1 su bardağı küçük parçalara kesilmiş lahana turşusu,
3 su bardağı küçük parçalara kesilmiş lahana,
1 orta boy soğan,
1 yemek kaşığı biber salçası,
1 yemek kaşığı margarin,
1 yemek kaşığı sıvı yağ,
1/2 kahve fincanı pirinç,
1,5 su bardağı su

Yapılışı:
Soğanı küçük parçalara kesip kızdırdığınız yağda saydamlaşana dek kavurun. Biber salçasını da ekleyip yağ içinde ezin. Üzerine lahana ve lahana turşularını ekleyin. Tencerenin kapağını kapatın ki lahanalar yumuşasın. Tenceredeki malzemeleri iyice karıştırın, suyun tamamını ekleyin. Pirinçleri, duru suları akıncaya dek yıkayın ve tencereye serpiştirin. Bir iki karıştırdıktan sonra tencerenin kapağı kapalı olarak 25 dakika kadar pişirin.

Bu yemeğin içinde turşu olduğundan tuz eklemenizi önermem.

This entry was posted in Lahana, Lahana Turşulu Kapuska, Sebze Yemekleri. Bookmark the permalink.

17 Responses to Lahana Turşulu Kapuska

  1. birsence says:

    şekercim senin blogun varmış inan pazar günü öğrendim ama adını bir türlü çıkartamadım kuzine kalmış sadece aklımda:)))bütün sayfaları jet hızıyla geçtim hepsine baktım yanardağa bayıldım:) ellerine sağlık…görüşmek üzere tatlım..öpüyorum seni…

  2. Asortik Krep says:

    Üstüne acı pul biber ya da yemeğin içine Çuşkabiber.. Afiyet olsun.

  3. Aylinciğim süper tek kelime ile bende çok severim . Bizim evde lahana yemekleri anneme aittir çünkü gerçekten muhteşem yapar. sevgilerimle canım

  4. Ellerinize sağlık. Lezzetli olduğu belli oluyor.

  5. Şehnaz says:

    SÜPER,ELLERİNİZE SAĞLIK…..

  6. Sevil says:

    aylincim canım ellerine sağlık tatlım nefis olmuş yine afiyet bal olsun
    bende etsiz tercih ediyorum🙂

  7. ben kapuskaya bayılırım ama yapmaya üşenirim nedense. şöyle bol acılı hmm olsa da yesek:) ellerine sağlık

  8. ceydabural says:

    etsiz kapuskaya bayılırım🙂
    ne de güzel sunmuşsun canım
    bu arada tekrar teşekkür ederim dondurmalı pasta buluşması için blogumda yer verdim tabi ki :))

  9. Canım çok sevdiğim bir yemek türü annem yapar.Ellerine sağlık ne güzeldir şimdi ekşi ekşi🙂 Nam Nam🙂

  10. Zeynep says:

    ben bu güzel bloğu yeni öğrenmiş bulunmaktayım:)
    çok şey kaçırmışım çoook.
    canım aylin hanımcığım sık sık uğrarım artık.
    öpüyorum güzel yanaklarınızdan:)

  11. Yemekbahane says:

    Değişik bir tat olmalı
    Eline sağlık Aylincim

  12. Bu yemeğin evlerde sıklıkla yapılmadığını sanıyordum. Madem bildiğiniz bir lezzet e buyrun gelin hep beraber afiyetle yiyelim. Hem Yasemin'i de pişirme zahmetinden kurtarmış oluruz. Adına kurban olduğun Asortik Krep'im de çuşkabiber getirsin. Yaknız o nedir bilmiyorum ben.

  13. Mimosa Café says:

    Lahana turşusuyla kapuska yapmak kesinlikle harika bir fikir! Daha önce denemediyseniz, kapuskanın içine bir tutam tarçın öneriyorum. Enfes oluyor. Çok sevgiler.

  14. иαℓαи says:

    ellerinize sağlık..

  15. Aylin Hanımcığım benim bloğuma izleyiciliğinizden sonra sizi yeni ziyaret etme fırsatım oldu çok şey kaçırdığımı fark ettim.Ama bundan sonra sizi takip ediyorum.Elinize sağlık her şey çok güzel.İzmirden sevgiler.Mine

  16. Syhn says:

    buraya gelince neden nest oluyorum böylee..
    çok severim ama yapmayı bilmiyordum..
    Ellerinize sağlık😉

  17. Mimosam Cafe'm,
    Bundan sonraki kapuskaya kesin tarçın da ekleyeceğim. Şık bir öneri!
    Nalan'ım,
    Seni blogunla tekrar ilgilenirken, yorum yazarken görmek ne güzel.
    Mis Kokulu Lezzetler'im,
    2 ay oldu açalı daha, geç kalmadın eğlenceye!
    Syhn'ım,
    Dene bi bakallım beğenecek misin?
    Sevgiler benden size…

Leave a Reply

