Lokumlu Kurabiye

Kavanoz eğlenceliklerimden biri daha. Sevgili Gülay’ın lokumlu rulo kurabiye tarifini görünce, eğlencelik kavanozuma çok yakışacağını düşündüm, arayı açmadan yaptım. Hamurunda şeker olmaması sizin de dikkatinizden kaçmayacaktır. Tarif yanlış değil. İçindeki lokum ve dışındaki pudra şekeri kafi geliyor. Ortaya kıyır kıyır bir kurabiye çıkıyor.

Malzemeler:
1 paket krema (200 gr,)
125 gr oda sıcaklığında tereyağ,
Yarım çay kaşığı kabartma tozu,
3 su bardağı un,
24 adet lokum (30 gr civarı),
100 gr civarı pudra şekeri

Yapılışı:
Krema ve oda sıcaklığındaki tereyağını yoğurma kabına alın. Un ve kabartma tozunu eleyip ekleyin ve yoğurun. Hamuru 10 dakika kadar dinlendirin. Bu arada fırınınızı 175 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

Dinlenen hamuru ikiye ayırın. Her parçayı yaklaşık 30 cm çapında olacak şekilde  kalın merdane ile açın. 12 parçaya ayırın. Lokumları geniş kısma yerleştirip rulo yapın. Bir lokum fazla gelmeyecek, bu nedenle bölmeniz gerekmiyor.

Kurabiyeleri, pişirme kağıdı serdiğiniz fırın tepsisine dizin, pembeleşinceye kadar yani yaklaşık 35 dakika kadar pişirin. Sıcakken üzerlerine pudra şekeri serpin.

This entry was posted in Güne Geldik, Kurabiyeler, Lokumlu Kurabiye. Bookmark the permalink.

6 Responses to Lokumlu Kurabiye

  1. Aylin'cim ellerine sağlık, çok güzel görünüyor lokumlu kurabiyeler.. Ayrıca bu kananozlar benim de çok hoşuma gidiyor, haftasonu Paşabahçe'de görmüştüm..
    Sevgiler, iyi haftalar..

  2. aylinciğim çok severim lokumu. kurabiyedeki lezzeti de süper oluyor. özellikle damla sakızlı enfes eline sağlık arkadaşım🙂

  3. Ellerine sağlık Aylinciğim.Ben de deneyeceğim.İkidir bu nefis kurabiyelere denk geliyorum canımı çektiriyorsunuz.

  4. ceydabural says:

    ben şu bana bakan kavanozu alayım hemen çıkıyorum sen rahatsız olma🙂

  5. Ceyda'cım, kavanoz kavanoz kurabiyeler yaparım sana, al şekerim senden değerli mi?
    Gonca'cım, Yaaa evet di mi bu ara lokumlu kurabiye yapar olduk hep beraber.
    Hilal'cim, kendim biterebilecek olsam damla sakızlı yapardım. Ama her akşam bir şey yapınca bitmiyorlar yahu. Bu durumda genel zevke uygun ilerlemek zorunda kaldım.
    Aslıcım, kavanoz mareklısıyım, anneanneme çekmişim. Bu da tam oldu. Bir de şu pirinç kapaklı şeker kavanozlarından bulsam bahtiyar olacağım.

  6. maggy says:

    μια φορα θα τα δοκιμασω σιγουρα φαινονται υπεροχα

Leave a Reply

