Avakado Ne Ola Ki?

Semt pazarında gezerken bir çiftin konuşmalarına kulak misafiri oldum. Hanımefendi, “Bak avakado var, tanesi 2 liraymış” dedi. Beyfendi de merakla avakadonun ne olduğunu sordu. Eşten yanıt gelmesi uzun sürmedi. “Meyve, kabuklarını soyup yiyorsun”.

Avakadoyu uzun zamandır bilir ve yerim de, sebze mi diyiim, meyve mi diyiiim bilemem. Internette araştırdım ve gördüm ki meyveymiş. Avokado tam olgunluğa, toplandıktan sonra erişirmiş. Lezzetini anlamak için olgunlaşmasını beklemek gerekirmiş. Neymiş, ilk kez avakado yiyecek kişi, ham olanını yememeliymiş aksi halde aralarına soğukluk girermiş.

Hemen tüketmek üzere satın alıyorsak, yumuşak olanı seçmeliymişiz. Aynı zamanda derisinin parlak ve kaygan olmasına, salladığımızda çekirdeğin sesinin gelmesine dikkat edecekmişiz. Birkaç gün sonra tüketeceksek de, sert olanı tercih etmeniz daha iyi olacakmış.

Bitmei, faydalarını anlatmadan bir yere bırakmam! Avakadonun kabıza karşı etkili, bağışıklık sistemini güçlendirici özellikleri bulunurmuş. İçerdiği doymamış yağ asitleri kanda kolesterolün yükselmesini önler dolayısıyla kalp ve damar hastalıkları için en iyi doğal ilaçmış. Avokado, vücutta toksit maddeleri etkisiz hale getirerek, yaşlılığa yol açan zararlı maddeleri de yok edermiş. Dolayısıyla yaşlanma sürecini yavaşlatarak hastalıkları önlemede önemli rol oynarmış.

Sevgili gezgin eşim geçtiğimiz günlerde Antalya’ya gitti, avakadoyu yerinde inceledi ve bir tarifle geldi, yetmez yaptı. Yörede anlatılana göre, eski politikacılardan Süleyman Demirel her gün bir avakado yermiş. Duyarım, hafızası dillere destan derler.

Şimdi tarife gelirsek, içinde sarımsak olmasına rağmen kahvaltıda yenmesi öneriliyor. Hafta sonu kahvaltısı ve brunch için iyi bir seçenek olabilir.

Cevizli Avakado Ezme
Malzemeler:
2 avakado,
1 avuç iri parçalara bölünmüş ceviz,
1 diş sarımsak,
2 yemek kaşığı zeytinyağı,
Tuz,
Karabiber

Yapılışı:

Avakadoları yıkayıp ikiye bölün.
Bıçağı çekirdeğe saplayıp sağa sola çevirin. Bu çekirdeği kolayca avakadodan ayırmanıza yardımcı olacak.
Avakadonun içini kaşıkla çıkarın ve çatalla ezin.
Diğer malzemeleri de ekleyerek cevizli avakado ezmenizi tamamlayın.
This entry was posted in Avakado, Cevizli Avakado Ezmesi, Mezeler. Bookmark the permalink.

17 Responses to Avakado Ne Ola Ki?

  1. Asortik Krep says:

    Tarifte sanki limon atlanmış, oysa avakadoya sıktığınız limon onu daha nefis yapar, normalde ezmedende soyup sadece limon ve karabiberle bile yiyebiliyorsunuz alışınca.

  2. Naile says:

    Evet evet ben ilk kez ham bir avakodo yemiştim ve aramıza soğukluk girmişti. Ta ki olgununun yenmesi gerektiğini ve böyle meze-salata gibi yapıldığını görünce alıp denedim ve çokta beğendim. Tarif için teşekkürler.

  3. Bende 2 haftadır markette görüyorum ama bilmediğim için almıyordum. Şimdi sen anlatınca merak ettim. Hemde bu kadar faydalıyken bu hafta 1 tane alıp tadına bakalım ozaman. Paylaşımın için teşeküürler Aylin'cim. Sevgiler…

  4. aylinciğim bende avakdoyla arasına soğukluk girenlerdenim . aldıklarımı hep attım çünkü gerçekten sossuz bir şeye benzemiyor. ama bu şekilde bir kez daha deneyeceğim. sevgiler

  5. Avakado mutlaka denenmesi gereken vitamin deposu bir meyve. Tarifleriniz güzel ama sadece dilimlenmiş olarak beyaz peynirle kahvaltı sofralarına da çok yakışıyor. Salataları zenginleştiriyor. Belirttiğiniz gibi olgunlaşmasını beklemek koşulu ile yoksa tadı acımsı oluyor.

  6. zeynep says:

    çekimler mükemmel olmuş aylincim..
    artı ben bu tadı merak ettim bak şimdi:)

  7. zühra says:

    Saydıklarınıza yoğurtta eklerseniz akşam yemeğinde soğuk bir salata yada meze olarak ta çok güzel yer alıyor. Tavsiye ederim.

  8. Aylincim ben de nedense hiç almadım ve yemedim. Ama kızkardeşim Avustralyada iken sabah kahvaltıda yediklerini ve çok çeşitli tarifleri olduğunu söyler hep. Nedense bana da çok soğuk bir meyve gibi gelir. ama tarifini de merak etmedim değil, ellerine sağlık

  9. lavaşa sarıp, jambon, alman turşusu koyup dilimyerek ikramlık olarak da kullanbilirsin, öneririm canım :))

  10. Anonymous says:

    Selam ilk olarak blogunu severek takip ettiğimi söylemek isterim🙂 Mesele avakadoya gelince kendisi bizim oralarda yani ALANYA da oldukça boldur🙂 Bizim evimizin bahçesinde bile 2 tane avakado ağacı var başka yerlerde kendisine böle acayip bişeymiş muamelesi yapılınca baya bir şaşırıryorum:D Bizde limonlu sarımsaklı yağlı şekilde ezeriz hatta bazen içine domates rendesi ve pulbiber koyarız şahane olur fakat bizim sofralarımızda genelde rakı mezesidir🙂
    Birde tabii yeşil salatalara doğrarsanız oooh tadına doyulmaz herkese afiyet olsunn

  11. Kendimce says:

    Avakadoyu annem çok sever o çok sık alır bana da çok sevimli gelmiyordu ama alışınca seviyor insan

  12. benim gibi denemeyenler olmasına sevindim yanlız değilim🙂 ama bir kaç blog daha avakoda hakkında tarif vermiş doğrusu tadını merak ettim şimdi almalı hemen bir adet yumuşaklarından🙂

  13. pelince says:

    Bende salatanın içinde seviyorum,ama ilk yediğimde çok tuhaf gelmişti lezzeti🙂

  14. TAZE NANE says:

    Tadını ben merak ettim.
    GÖZLERİNDEN IŞIK KALBİNDEN ALLAH SEVGİSİ EKSİK OLMASIN KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN…

  15. Ben bu meyveyi 2 yıl evvel yemiştim. Aslında bir tür kavun diye biliyorum bu meyveyi. Güzel bir tadı var. Ağızda değişik alışılagelmiş tatlardan biraz farklı bir tat bırakıyor. Bana ikram eden kişi üzerine limon sıkıp servis yapmıştı.

    Benim için normal meyvelerin yerini tutamaz ama değişik bir lezzet. Arada yemek lazım… :))

  16. 🙂 Burada bir forum ortamı oluşmuş bakıyorum. Yeni tarif önerileri için teşekkürler. Limon da, yoğurt da pek yakışır ya.
    Şu lavaşa sarma ve domatesleyip allayıp pullamayı da deneyeceğim.
    Aramıza avakado yemeyi deneyenler de katılacak baksanıza, hepinize sevgiyle kucaklıyorum.

  17. Mimosa Café says:

    ben de her sabah bir tatlı kaşığı yiyorum bal veya reçelle nefis oluyor. tereyağ niyetine çok daha faydalı ve de lezzetli tabi. çok tavsiye ederim🙂 sevgiler.

Leave a Reply

