Mısır Ekmeği

Karadeniz mutfağına bayılırım. Bu nedenle mısır ekmeği de sevdiğim lezzetler arasındadır. Yıllaaaar önce gazeteden kesip köşeye ayırdığım tarifi uygulamak bugüne kısmetmiş. Kek gibi oldu. Sabah kahvaltılarında kaymak ve bal ile yakışacak bir lezzet. 

Malzemeler:
1,5 su bardağı mısır unu,
3/4 su bardağı un,
1 paket kabartma tozu,
1 yemek kaşığı toz şeker,
1 tepeleme çay kaşığı tuz,
1 su bardağı süt,
1 çırpılmış yumurta,
2 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:
Bütün malzemeleri tahta bir kaşıkla iyice karıştırın. Hafif suluca bir hamur elde edeceksiniz. Bu arada fırın kabınızı yağlayın ve 200 dereceye ısıttığınız fırında ısıtın. Malzemeleri, bu sıcak fırın kabına dökün. Ekmeğinizi üzerinde kabuk oluşuncaya dek pişirin. Kek pişirmedeki yöntem buradada geçerli, yani bir kaç yerine kürdan sokun. Kuru çıkıyorsa ekmeğiniz pişmiştir.

This entry was posted in Ekmekler, Karadeniz Mutfağı, Mısır, Mısır Ekmeği. Bookmark the permalink.

17 Responses to Mısır Ekmeği

  1. F İ L İ Z says:

    ellerinize sağlık. harika görünüyor.

  2. birsence says:

    mısır ekmeğini çok sevdiğim için mutlaka deneyeceğim canım…ellerine sağlık…

  3. Yıldız says:

    hımmm
    hoş bir görüntü renkler uyumlu
    göz alıcı ve iştah açıcı
    ellerine sağlık canım
    ben de tarifi aldım senden bakalım bana ne zaman kısmet olacak:))
    en kısa zamanda yapmaya çalışacağım…

  4. Bayılırım bende deneyeyim ya ne güzel olur . hafta sonu yapayım . eline sağlık canım

  5. Şehnaz says:

    ellerine sağlık ne kadar güzel görünüyor…

  6. ellerine sağlık ,mis gibi kokusu buraya kadar geldi
    sevgiler

  7. bellek says:

    ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.BEN KURABİYEDE DENEDİM GÜZEL OLUYOR.İLK DEFA BLOĞUNU GEZDİM VE ÇOK BEĞENDİM

  8. amanda aman yine harikalar yaratmışsın.bayılırım mısır ekmeğine.(benim galiba bayılmadığım bi yiyecek türü yok)🙂
    ellerine sağlık canımmm .SLN

  9. annemineli says:

    Bende fahri Trabzon'luyum Karadeniz yemeklerine bayılırım.Yapmaya çalışırım.Sizin blog çok hoş,ellerinize sağlık.Sevgi ve saygılarrr….

  10. Tuğba says:

    oy oy oy hatta bir tane daha oy oy :))nefis görünüyor .Hep bakarım ama hiç denemedim.Nedensa sen yapınca cesaret geldi yarın kahvaltıya yapayım bari:))ellerine sağlık güzelim.Çok öptüm.

  11. Kendimce says:

    Mısır ekmeğini çok severim özellikle yoğurtla bu da çok iştah açıcı görünüyor ellerinize sağlık

  12. Aylincim ben ilk senin blogu gördüğümde eşime '' bak bir karadenizli sanırım, blogunun adı kuzinede kızaran ekmek'' demiştim. yani senin de karadenizli oldugun fikri oluşmuş nedense kafamda. mısır ekmeksiz bir karadeniz mutfağı olmaz bence de, biz de çok severiz. anneannem öyle güzel yapar ki ben hiç yapmayı denemedim. ama seninki de pek hoş görünüyor. ellerine saglık

  13. Ellerine sağlık gayet orjinal mısır ekmeği olmuş🙂

  14. Mısır ekmeği tarifiyle şiir yazmışım gibi davranmışsınız, ne kadar zarifsiniz. Hepinize beğeniniz için çok teşekkür ederim.
    Biri beni fahri Karadenizli ilan edebilir mi?🙂

  15. Arzu says:

    tarif için teşekkürler. aslında bende yapıyorum ama benim ki biraz da kek vari bir şey oluyor. Muhakkak tarifini deneyecegim Teşekürler
    Sevgiler

  16. Asiye VURAN says:

    mısırekmeğini karalahana yemeğinin yanında birde yoğurda doğrayınca deymeyin keyfime eline sağlık sevgiler

  17. nazlı says:

    ahha ahh bizim oraların ekmeğii😦 nası güzel görünüyorr..ellerine saglık

Leave a Reply

