Bekleyişim Sona Erdi, Yılın İlk Baklasını Pişirdim

Taze baklayı bir kaç haftadır görüyorum pazarda. Ancak zamanının gelmesi ve tabii fiyatının makul seviyeye inmesi için bir süre bekledim. Bu hafta gözümü karartıp yarım kilo aldım, lezzetliymiş. Eh bu yemeğin içine zeytinyağı, soğan, sarımsak giriyor, lezzetsiz olması mümkün mü? Üzerine dereotu, yoğurt, yanına da taze sarımsak ekmeği bana bana yiyeceksiniz.

Bahar bana böyle böyle gelmeye başlıyor. Çilek de çıkınca bahar zevkinden dört köşe olacağım.

Malzemeler:
Yarım kg taze bakla,
2 küçük boy kuru soğan,
3 diş sarımsak,
1 çay bardağı zeytinyağı,
1 tatlı kaşığı domates salçası,
1 tatlı kaşığı tuz,
2 kesme şeker,
Yarım limon suyu,
1 tatlı kaşığı dolusu un,
Su,
Yarım demet dereotu,
Yoğurt

Yapılışı:
Baklaları iyice yıkayın, sonra ayıklayın. Limonlu ve unlu suya koyun. Soğanları ve sarımsakları küçük küpler halinde doğrayın, tuzla ovun. Tencereye koyun, salçayı, şekeri ve zeytinyağını ekleyin. Baklaları tencerenin içine alın. Malzemeleri karıştırın. Üzerine neredeyse baklaları örtecek kadar su ekleyin, tencerenin kapağı kapalı olarak bir saate yakın pişirin. Baklaların sertliği farklı olabiliyor. Bu nedenle pişip pişmediğini kontrol etmek için arada tadına bakın.

Soğumasını bekleyin servis tabağına alın, üzerine şöyle bir zeytinyağı gezdirin. Kıydığınız dereotunu serpiştirip yoğurtla sunun.

This entry was posted in Bakla, Taze Bakla, Zeytinyağlı Bakla, Zeytinyağlılar, Zeytinyağı. Bookmark the permalink.

12 Responses to Bekleyişim Sona Erdi, Yılın İlk Baklasını Pişirdim

  1. derya says:

    Canım ellerine sağlık bende bayılırım baklaya sunumda harika çok öpüyorum…

  2. ELİF says:

    Ben de dün aldım, tarif tam zamanında geldi yani:))

  3. Oh bayılırım. Zamanı geldi mi ya daha var diye biliyordum ben. Ama ben salçasız yaparım . İnsan büyüklerinden ne görürse öyle alışıyor değil mi. sevgiler aylincim.

  4. zühra says:

    Ayyy canım çekti valla.Bir çok insan sevmez baklayı ama ben çok seviyorum. Eline sağlık…

  5. ben de bakla sevenlerdenim ama nedense hiç yapmadım evde. hep annem yapar ben yerim, daha kolay:) ama bu yıl alıp da denemek istiyorum kendim, zira bizim bey hayatında hiç yememiş inanır mısın? adam bunca yıl mahrum kalmış bu lezzetten, ben de yıllardır ilk defa öğrendim hiç yemediğini.

  6. aman aman pekte severim tazesi,kurusu içi,dışı hepsini yerim🙂 ellerine sağlık cancağızım..

  7. Aylinciğim bugün sabah pazardan çıtır çıtır baklalar aldım.Hafta sonu misafirlerime Girit usulu bakla yapacağım. Çok severim baklayı ben enginar da kuyuyorum.Ellerine sağlık.Sevgiler.

  8. Ellerine sağlık Aylin. Valla canım istedi birkaç blogtada gördüm. Haftasonu alıp yapıcam:)

  9. Kendimce says:

    Çok severim hele körpe olursa dereotunu da bakla sayesinde sevdim olmassa olmazı bana göre sarımsaklı yoğurt ellerinize sağlık en kısa sürede alına ve pişirile

  10. Federica says:

    bellissimo piatto!! ciao!

  11. Çok lezzetli ve şifalı görünüyor canım.
    Marifetli Hatunum benim:) Ellerine Sağlık

  12. CANIM,ZİYARETIN VE O GUZEL YORUMUN ICIN SANA ÇOK TESEKKUR EDERIM.BEGENMENE GERCEKTEN COK SEVINDIM.
    BAKLAYI COK SEVERIM.ÇOKDA GUZEL GÖRUNUYOR.EMEGINE SAGLIK.
    SEVGILER..

Leave a Reply

