Büyükada’da Mimoza Ağacı Ararken

Çiçekli ağaçları oldum olası çok severim. Dallar sallandıkça etrafa rayihası dağılır. Mimoza ağaçları da sevdiklerimin başında gelir. Bunca yıldır İstanbul’da yaşıyorum, bir türlü mimozaların çiçek açtığı zamanda adalara gidememiştim. Bu isteğimi “ölmeden önce yapılacaklar listesi”ne bile almıştım. Neyse ki bu Mart ayında dileğim gerçekleşti.

Büyükada’ya, Bostancı’dan kalkan motorlarla yarım saatlik yolculuktan sonra ulaştık. Bizim gibi güneşli havayı gören İstanbullular ile turistler de adaya akın etmişlerdi. Adayı yaya olarak gezmeyi tercih etmeyenlerin iki durağı var:

İskeleden yukarı çıkan sokakta sağlı sollu bisikletçilere rastlayacaksınız. Kiralayacağınız bisiklet ile ayağınız yerden kesilecek ancak bazı dik yokuşlarda nefesiniz de kesilecek. Kondisyonunuz iyi değilse gelin siz bu sevdadan vazgeçin. Ada size başka bir alternatif daha sunuyor:

Dört yetişkinin binebildiği faytonlar ile ada turu atabilirsiniz. Aya Yorgi Kilisesi’nin eteklerinde çay molası da verebilirsiniz.

Mimoza ağaçlarını görüp koklayıp fotoğraflarını çekeceğimizden adayı yaya gezmeyi tercih edenlerden olduk. Yol boyunca ilerledikçe ve zaman geçtikçe ümidimi yitirmeye başladım. Mimoza ağaçları neredeydi?

Yoldan geçen pisiye sordum, pek oralı olmadı. Kendisine göz süzmekte olan erkek arkadaşıyla ilgilenmeyi tercih etti.

Bahar dalına sordum; “Yol kıvrıldığında sağdaki ilk köşkün bahçesinde rastlayacaksın birine” dedi. Heyecanla ilerledim ve onu gördüm.

Ponpon görünümlü sarı çiçeklerine bakmaya doyamadım. Dokunmak, yakından koklamak istedim ama çok uzaktaydı. Yanından istemeyerek de olsa uzaklaştığımda ayrılık hediyesi verdi, kokusunu rüzgara teslim etti ve bana ulaştırdı. Şimdi benden mutlusu yok!
Bir hayal daha kurdum: günün birinde çok çeşitli ağaçlar yetiştireceğim ormanıma pek çok mimoza ekeceğim. Leylak ne derse desin, ben bu mimoza ağacına aşık oldum.
Adadan ayrılırken prensim bana bu tacı hediye etti. Papatya prensesi oldum ben! Bu yaz, çiçekli elbiseler, giysiler moda ya. Onları ada gezisi sırasında edineceğiniz bu taçlardan biriyle tamamlayabilirsiniz.
This entry was posted in Çok Gezen Mi Bilir, Büyüakada, Mimoza, Mimoza Ağacı, Papatya. Bookmark the permalink.

26 Responses to Büyükada’da Mimoza Ağacı Ararken

  1. derya says:

    CANIM SAYENDE İSTANBULUMA VE ÖZELLİKLE BÜYÜK ADAYA OLAN HASRETİM BİR NEBZE DERMAN BULDU.HARİ
    KA KARELER TAÇA BAYILDIM.MUTLU PAZARLAR SEVGİ
    LER…
    BU YAZ İNŞALLAH İSTANBULUMDA OLUCAM:))

  2. o koca adayı büyük tur yaptım ama yürüyerek. neden çünkü bisiklet kullanmasını bilmiyorum. faytonlar da o zaman full doluydu. ayaklarıma kara sular inmişti. şuan tam zamanı gerçekten gitmek gerek.

  3. Merhabalar ne de güzel yazmışsınız mimozaları ben de çok severim hersene balkonuma alıp koymayı düşünürüm ama yetişmiyor saksıda..Fethiye de çok vardır mimozalar yol boyunca sarı sarı güzelliklerini sergiliyorlar sanki ama kokmuyorlar ada dakiler kokuyormuş …sitenizin ismine de bayıldım..geçmişte kuzinede kızaran ekmekleri yiyerek büyüdüğüm için onun keyfini de çok iyi bilirim ..eminim böyle güzel yazıları okumaya devam edeceğim sevgi ile kalın..

  4. zeynep says:

    tacına hayran oldum aylincim:)

  5. Aykinciğim bende çok severim mimoza ağaçlarını ve sarı çiçeklerini.Bu sevgimden dolayı kızıma Mimoza ismi vermek istemiştim ama kabul görmeyince başka bir çiçek ismini Müge yi verdim. Ailece çiçekçi dükkanı gibi olduk.Pırıl Pırıl bir İzmir baharından sevgiler.Mine

  6. Demek cumartesi Büyükadadaydın :))
    Bende gideyim yada listeye alayım mimoza zamanını..geçen yıl niyet ettim olmadı bu yaz nasipse gidecektim.Ama sanırım bu aylarda gitmek daha mantıklı çok sıcaktada çekilmiyor🙂

    Ölmeden önce yapılcaklar listesinde olduğu için bişi demiyom yoksa fırça atıcaktım sana :))

    Allah gecinden versin sen hiç ölme emi :))

    Öptüm tatlışkom ama çok şey kaçırdın sen :))) Çorludan Ece arkadaşımız bile gelmişti maaşşalh çok tatlı🙂

  7. Bu arada şekerim taç ta şahaneymiş hemen bi tane edineyim🙂

  8. Kendimce says:

    Aylin Hanımcım ben büyükadaya aşık biriyim lisedeyken her okul kırdığımzda soluğu büyükadada alırdık.Şimdi de eşimle her kaçamak yapışımız adada noktalanır.Ölene kadar orada yaşayabilirim.Adada olmak hem İstanbuldan çok uzakta denize kıyısı olan kasabadaymışım hissi veriyor hem de istanbula yakın olmasıyla hemen ulaşma keyfi.En son ada ziyaretimiz de bizde çocuklarla beraber bisiklet kiralayıp ada turu yaptık Çok zordu açıkçası bisikletle onca yokuşu çıkmak ana anne ve baba olarak çocuklarımızla adada bisiklet sürmenin karşılığı yok tabiiki
    En kocamanından öpüyorum.

  9. duygu says:

    çok romantik bir tac… bayıldım…
    ve ada gezisi… bak gidesim geldi hemen… ne iyi etmişsin..

  10. zühra says:

    Büyükada'ya lisedeyken gitmiştim. Şimdi resimleri görünce ” bende , bende gitmek istiyorum” diye bağırmak geldi içimden. O tacı almak için bile gider insan. Sefanız olsun.

  11. Zeynep says:

    bizde karı koca adada balık keyfi yapıp sonra uzun uzun yürüyüşlere bayılıyoruz:)ahhh özlediğimi hissettim birden,azıcık daha ısınsın da hava gitsek bir an önce:)gelirken de 1 demet mimoza alsak:)))ne güzel olurdu…
    öpüyorum canımmm

  12. ceydabural says:

    papatya prenses ne güzel senin karelerinle adalar🙂 kocaman sarıldım🙂 (içimden geldi sarılmak )

  13. Derya'm, Ben de İstanbul'u pek severim. Geldiğinde buluşalom, tanışıp İstanbul'un keyfine birlikte varalım.
    Hilal'im, tebrik ederim seni. Büyük tur yapmak her babayiğin harcı değildir, maşallah sana🙂
    Pasta Dantela'm, kuzinede kızaran ekmek yemişler arasına hoş geldin, bizlerde hikaye çok. Birbirimize anlatır hoş beş ederiz.
    Yaaa di mi Zeynep'im, çok süslü bu taç!
    Mine'm, İzmir'den gelen çiçek kokularu size ait demek. Pek tatlısın, Allah nazarlardan sakınsın sizi.
    Mehtap'ım, bu yazıyı yazarken dikkatini çekeceğim gelmişti aklıma. Cumartesi sabahtan önemli bir iş halledip sonra Büyükada'ya gittik, yoksa sen çağrırsın gelmem mi?
    Kendimce'm, Ada'da bisiklete binmek ha, bravo! Adada şimdilerde telaşlı hazırlıklar var, etraftan inşaat sesleri yükseliyor. Nisan gibi toparlar kendini, hem hava da daha iyi olur.
    Duygu'm, Adalar git tabii, bi de benim için çay iç. Zamanım olmadı bak bunu yapamadım, aklımda kaldı.
    Zühra'm, hem eski yılları da anmış olursun, baharı orada yaşamak daha bi güzel sanki.
    Zeynep'im, 23 Nisan'a doğru gidin, hava konusu daha garanti olur.
    Ceyda'm ya. Kahküllerini gördüm. En önemli saçını ilk kez düz gördüm. Hep maşaladığın zamana denk gelmişim. Çok hoş olmuşsun. Ben de sana kocaman sarıldım mor çiçeğim benim, sevgiyle kal🙂

  14. иαℓαи says:

    Bi dönem ailece ne çok giderdik , tam zamanında gitmişsin.

    23 Nisan roko tutturdu ayayorkiye gidelim diye , kız kurusu olunca kısmet için gidelim diyor🙂

  15. Mimosa Café says:

    aylincim beni tam kalbimden vurdun bu mimoza temalı yazınla🙂 verdiği nostaljik duyguya, buram buram baygın kokusuna çok ama çok hayranım. mimoza ağaçlarının olduğu bir bahçeli evde yaşamayı hayal ediyorum. bu arada fenerbahçe parkında da var mimozalar ve nefisler.

  16. Mimosa Café says:

    bu arada mimozanın heycanından papatyalı tacı unuttum🙂 inanılmaz güzel görünüyor. kesinlikle bir tane edinmeliyim🙂

  17. Nalan'ım, Kısmeti mesele haline getirdiyseniz Unkapanı'ndaki Ayın İlk Günü Kilisesi'ne de gitmenizi öneririm. Gerçi bence en iyisi iç engelleri kaldırıp evrene yürekten mesaj iletin. O zaman dileklerin gerçekleştiğini biliyorum, bizzat tecrübe ettim🙂
    Mimosa Cafe'm, Bu postu yazarken seni ve bloguna neden bu adı koyduğunu da düşündüm. Umarım mimoza ağaçlı evde yaşayabilirsin. Evrene bunun için mesaj gönderdim🙂 Bu arada iyi hatırlattın, Fenerbahçe Parkı'na ne zamandır gitmiyorum. Oradaki mimoza ağaçlarıyla da hoşbeş etmek lazım di mi?

  18. Peki o zaman hanfendi affedildiniz

    18 nisanda ortaköydeyiz hafta sonu yayınımızı okudun inşallah orada mutlaka bekliyoruz seni şekerim🙂

  19. asmabahce says:

    ben de istiyorum papatyadan taç:) adaya gitmeyi o kadar özledim ki anlatamam…

  20. HaNdE... says:

    OOHH…BU YAZ BOL BOL ZİYARET EDECEĞİM BOL BOL!! :))

  21. EsEr says:

    çok güzel bir yazı. tebrik ederim sizi. sevgiler

  22. Yıldız says:

    Büyükada ya gitme şansım olmadı hiç bir gün gidemzsem gözlerim açık gidecek:))
    Tam benlik bir yer sessiz sakin mis gibi havası …
    Senin adına sevindim ne güzel gezmişsin kedicik te pek güzel taçına diyecek bir şey bulamıyorum şahane iyi günlerde kullan…

  23. Mimosa Café says:

    çok şekersin, demek evrene benim için mesaj yolladın :)çok ama çok teşekkür ve de öpücükler.

  24. Aslı says:

    Tac ne kadar güzel! Bayıldım bayıldım! Bir fırsat olsa da biz de İstanbul'a gidebilsek, adalarda gezebilsek…

  25. Aylinciğim, kediciğin tipine bayıldım :)) Bende mimosaların kokusuna bayılıyorum, birde vazoya koyduğumuzda etrafa sarı pomponlar dökülmese daha iyi olurdu ama olsun ! gül-diken hesabı🙂 Şu papatya taçlar çok revaçta Büyükadada, ben papatya toplayıp yapma girişiminde bulunmuştum son seyahatimizde ama sonuç “papatya kıyımı”. Sefanız olsun canım. Öptüm.

  26. Kahvaltı edip motora atlayasım geldi Aylin'cim🙂 Dün de Pelin'in ada yazısını okumuştum. Bu sene siftah yapamadık biz henüz, acil gitmeli .) Sevgiler..

Leave a Reply

