Haşhaşlı Limonlu Kek

Haşhaşı, çörek dışında ekmek ve kek gibi yerlerde kullanmaktan keyif alıyorum. Yerken çıtır çıtır sesler çıkıyor, çok eğlenceli. Limonla da gayet uyumlu oldu.

Malzemeler:
185 gr margarin,
200 gr pudra şekeri,
3 adet yumurta,
3 su bardağı un,
1 su bardağı süt,
2 yemek kaşığı haşhaş,
1 adet limonun kabuğu,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya

Yapılışı:
Oda sıcaklığında bekleterek yumuşattığınız margarinin içine pudra şekerini ilave edip krema kıvamına
gelinceye kadar çırpın. Yumurtaları birer birer kırarak şeker-yağ karışımına ekleyin ve karıştırın. Ardından sütü, haşhaşı, rendenin ince tarafıyla rendelediğiniz limonu ilave edip harmanlayın.

Elediğiniz unu, kabartma tozunu ve vanilyayı karışıma ekleyin, tahta kaşıkla karıştırın. Kek kalıbını yağlayıp kek harcını dökün. Önceden 185 derecede ısıttığınız fırında üzeri kızarana, içi pişine dek 40 dakika kadar pişirin.

This entry was posted in Güne Geldik, haşhaş, Haşhaşlı kek, Kekler, Limonlu Kek. Bookmark the permalink.

14 Responses to Haşhaşlı Limonlu Kek

  1. nohut oda says:

    gercekten hoş olur bu tarıf..bende mavı haşhaş var ne farkı vardır bılmıyorum nıye aldıgımıda bılmıyorum ama:))

  2. Aylinciğim eline sağlık.Gerçekten de çıtır çıtır ağıza gelen haşhaş çok hoş olur.Ben incirli tarifleride çıtırtısı için çok seviyorum.Sevgiler.

  3. Haş haşlı her şey kesinlikle çok eğlenceli (: Bu kek de çok güzel olmuş Aylin Hanım ellerinize sağlık.

    Sevgiler

  4. kesinlikle kek kategorisindeki favorimdir:)eline sağlık arkadaşım

  5. Nohut Oda'm, o mavi haşhaş işte bu işe yarıyor, tarifte bu çeşitten kullandım. Baharat iyidir, evde her çeşidi bulunsun tabii.
    Mine'm, doğru diyorsun, inciri sevme nedenlerimden biri de budur. Yakında sütlü incir tatlısı yapıp çıtırdatayım ben bari.
    Çikolata Agac'ım, teşekkür ederim.
    Leyya-craftmania'm, hemfikiriz yani, ne güzel

  6. F İ L İ Z says:

    ellerine sağlık bende herşeyin içinde haşhaş seviyorum …

  7. Ohh nefis arkadaşım ellerine sağlık

  8. ceydabural says:

    aylin 2 dilim, sanki benim için
    🙂 ellerine sağlık

  9. derya says:

    Aylincim kekte enfes ellerine sağlık tatlım öpü
    yorum…

  10. Ellerine sağlık Aylin. Haşhaş keklere, çöreklere tadının yanında hoşta bir görüntü veriyor. Sevgiler…

  11. Özlem says:

    Bende sık sık yaparım bunu.Eline sağlık

  12. cok guzel gorunuyor…

  13. Damak Tadı says:

    Kek şahane şahane!

    Ellerine sağlık sevgili Aylin..Sevgiler..

  14. Teşekkür ediyorum övgü dolu sözleriniz için

Leave a Reply

