Beeen Pamuk Prenses Gördüm!

Yazın doğanların “mazi kalbinde yara” olabilir mi acaba benim gibi? Hem yaz sıcağında sevgili annelerimize doğarak eziyet etmenin vicdani yükünü taşırız hem de doğum günlerimizi bir çok arkadaşımızla kutlama imkanımız azdır. İşte bu yüzden çocukluğum boyunca okulun açık olduğu günlerde doğan arkadaşlarıma gıpta etmişimdir.

Ailem bu üzüntümü bildiğinden 7 yaşıma girerken bana çok güzel bir kutlama hazırladı. Annem gelinliğini küçülterek özel bir kostüm dikti. Gel gör ki günün nazarı, alnımın tam ortasındaki kocaman çıbandı. Bütün müdahaleleri ustalıkla geri çevirip gün boyu o nazarla salındım ortada. Hem de 20 kadar çocuk ile onların anneleri arasında. Kova kova limonatalar, tabak tabak kekler, börekler önümüzden geçerken onca çocuk “kutu kutu pense” oynuyorduk.

“E hani kutlama için arkadaş bulamıyordun, bu kalabalık nereden çıktı derseniz?”… Şimdi efendim, o dönem biz çocuklar bilgisayar nedir bilmez, sabahtan akşama kadar sokakta oynar, doğanın tadını sonuna kadar çıkarırdık. Hal böyle olunca mahallede tanıdık tanımadık bütün çocukları davet ettim. Annemde Peygamber sabrı varmış.

Bu film şeridi hafta sonu Nilay’ımın daveti üzerine gittiğim “küçükler için oyun ve parti evi, büyükler için bahçe ve kafe olan Cıvıl Cıvıl”da gözlerimin önünden geçti. Bu özel mekan, İstanbul Kavacık’ta. Gitmeden önce sitesine girip krokisine bakarsanız ve yol boyunca sıralanmış tabelaları takip ederseniz bulmanız kolay olur.

Cıvıl Cıvıl’da bizi beyaz, ürkek bir delikanlı köpek ile bir haftalık 12 yavrusu ve annesi karşıladı. Onlarla bir süre hoşbeş ettikten sonra yemyeşil, oyuncak dolu bir bahçeden geçerek içeriye girdik ve işte o an onu gördüm. Kimi olacak Pamuk Prenses’i! Elbette o abla, çocuklarla ilgilenen deneyimli bakıcılardan biriydi.

Sonra dostlar arasına girdik, özenle hazırlanan kahvaltılıklardan, keklerden, böreklerden, daha nelerden nelerden yedik. Nilay’ım onca yorgunluğun üstüne yine lezzetli kekler hazırlamıştı.

Çocuğu 3-5 yaşlarında olan arkadaşlarımdan şöyle sözleri duyuyorum: “5 yıl tatili unutun!”, “Şimdi hayatınızın keyfini çıkarın, sonra evde tıkılıp kalacaksınız”,”Çocuğun peşinde koşturmaktan kahvaltı keyfi mi kaldı?”  …
Neyse ki Gökhan Bey ve eşi İnci Hanım gibi çocuklu ailelerin imdadına yetişen girişimciler var. 

Cıvıl Cıvıl, bir kaç saatlik işi olan ailelerin çocuklarını bırakabileceği bir yer. İş yemeği ve toplantısı nedeniyle akşam veya hafta sonu çocuklarınızdan ayrı kalmanıza gönülleri razı olmamış. Bu tür organizasyonlara da ev sahipliği yapıyorlar.  Doğum günü partilerinin yanı sıra temalı partiler de düzenliyorlar. Hem büyükler hem de 2-10 yaş grubundaki çocuklar, pazartesi hariç her gün 10:00-19:00 arasında Cıvıl Cıvıl’ın imkanlarından faydalanabiliyor.

Cıvıl Cıvıl’a ait fotoğraflar Mutfak Sırları Nilay tarafından görüntülendi.

This entry was posted in Çok Gezen Mi Bilir, Cıvıl Cıvıl. Bookmark the permalink.

13 Responses to Beeen Pamuk Prenses Gördüm!

  1. Ece says:

    Paylaşım için teşekkürler. Benim de oğlum bu 16 Haziran'da 1 yaşını dolduracak, ne yapsak diye düşünürken bu tanışma şahane oldu. Belki daha erken ama önümüzdeki seneler için değerlendirebiliriz.
    Sevgiler,

  2. Çok güzel bir mekanmış ve çok iyi düşünülmüş. İlerde inşallah ben de müşterisi olurum:) Çok öptüm Sevgiler:)

  3. Sevil says:

    aylincim bayıldım bu yere mutlaka gitmem gerek tam kızıma göre bir yer
    bu arada çocukluk resmine bayıldım :))

  4. Tuğba says:

    Burayı duymuştum ama kısmet olmadı gitmek.Giden arkadaşalrdan güzel övgüler duymak iyi oldu.Evet ayrıca çocuk yapmadan önce herşeyi yapmak lazımmış.Şimdi sıkıysa yap:)Gitmem gereken kurslar hep kaldı,çalışma hayatım bir o kadar beklemede .O yüzden tüm hayaller planlar çocuk öncesi ç.ö :)yapılmalı çok öptüm.

  5. Ne kadar güzel olmuşsun,nostalji dolu harika bir resim bu!

    Yedikleriniz içtikleriniz için de afiyetler olsun (:

  6. Bu mekanı paylaştığın için teşekkürler Aylin… Harika bir yermiş. Bende benim ufaklıkla gitmeliyim hem de en kısa zamanda🙂
    Bu arada ben de doğum günlerimi arkadaşlarımla hiç kutlayamayanlardanım :))

  7. İnci Yemek says:

    Aylincim nostaljine bayıldım doğrusu:))çok haklısın eskiden bilgisayarmı vardı:))elbette sokakta bahçelerde oynuyorduk ama erken geldik bu dünyaya diye düşünmüyorda değilim:))bakarmısın şimdiki imkanlara,bizim çocuklar büyüdü böyle mekanlara torunlar için inşallah:))çok öpüyorum canım..

  8. Kendimce says:

    Ah ahhh dedim içimden okurken.Şimdi yapmayanı dövüyorlar bir durumu var doğumgünlerinin. Çocuklar en büyük tüketici herşeyi o kadar erken yaşayıp bitiriyorlar ki belki de onun için şimdiki çocuklar pek çocuk sayılmıyor.Bizim çocukluğumuzda senin de anlattığın gibi unutulmayan doğumgünleri 1 ya da ikidir.Çocukların çocuk gibi giyinip,çocuk gibi oynadığı mis kokulu keklerin,el yapımı böreklerin,kurabiyelerin yapıldığı.Şimdi doğumgünü paketleri var oysa
    hangisi mi güzel bilmem belki de geçmişteki çocuklukta yaşananlar çok daha güzel sevgiler Aylincim

  9. Yıldız says:

    Aylicim,
    doğumgünün ne zaman tam olarak bilemiyorum ama şimdiden kutlarım….
    Resmin çok güzel bayılırım eski resimlere ayrıca anneciğininde ellerine sağlık kendisi için eminim çok değerli olan gelinliğini sana küçültmüş bu güzel bir fedakarlık ayrıca alnında çıkan yarada yıllar sonrabile sana anı kalmış…
    Resmin çok güzel sağlık huzur dolu yıllar dilerim……..

  10. Aylin'ciğim Merhaba.cıvıl cıvıl'ı Ayşende anlatmıştı blogunda, bızde orada okulca pıknık gibi burnch duzenledık.eminm ki çok memnun kalacagız.Soncta anaokulu çocoukları ve eğlenecekleri bir mekan olacak.öpüyorum canım sevgıler:)

  11. Merhabalar,
    Ayşe yaman'ın sponsorluğun da yaman etkinlikler çerçevisin de KREM ŞANTİLİ TATLILAR aktivasyonunu bu ay ben üstlendim. Krem şantili tüm tatlıları sayfamda paylaşabilirsiniz. Katılım tarihi 15 Mayıs-15 Haziran arası olacaktır. Sizde davetlimsiniz. Ayrıntılar için mutfaktayimm.blogspot.com adresim den bana ulaşabilirsiniz. Nefis tarif ve fotoğrafınızı bekliyorum…
    Sevgiler…

  12. Nur Vural says:

    Aylin'cim benim de içime hep dert olmuştur bu. Hatta geçen gün Deniz'in doğum gününü kutladığımda iyi ki Mayıs çocuğu, arkadaşları ile doğum günün kutlayabiliyoruz diye seviniyordum. Tek değilmişim, yani:))

    Bu arada, biliyorsun ben pasta ve kurabiye tasarlıyorum. Bundan bir kaç ay önce bir telefon aldım. (Ben Avrupa yakasında oturuyorum, Anadolu yakasından.)

    Bir bayan pasta siparişi vermek istiyor. Eee ne var bunda diyebilirsin. Asıl olay istediği pastada. Carte d'Or dondurmalı pasta. Sipariş versem getirebilirmisiniz diyor. Gülümsedim Migros mağazalarına yönlendirdim kendisini. Sonra öğrendimki başka arkadaşların başınada gelmiş aynı durum:))

    Valla ben ortak, arıyorum:) Hiç fena olmaz:))

    Sevgilerimi gönderiyorum, öpüyorum seni.

  13. Aylin'cim hiç değişmemişsin, yüzünde çıkan nazarlığın haricinde🙂 Paylaştığın yer gerçekten çocuklar için güzel düşünülmüş acaba benimki inadından vazgeçip, bizi aramadan durabilirmi🙂

Leave a Reply

