Canıma Can Katan Domates Dolması

Canım şiddetle bir yiyecek çektiğinde anlarım ki onun içindeki yararlı vitaminlere, minerallere vb.lerine ihtiyaç duyuyorum. Vücudum sinyal veriyor, canımın çekmesini sağlayıp eksiğini tamamlıyor. Bugün bir arkadaşımla bu konu üzerine sohbet ediyorduk. Alkol alımının, kalsiyum eksikliği yarattığını belirtip alkol aldıktan sonra ayran içmek veya dondurma yemek istememizin altında yatan sebebe dikkat çekti. Hamilelerin toprak yemesi yine örneklerden biri. Vücudumuz bizi, eksiğimiz olan maddeye doğru yönlendiriyor.

Bu aralar her öğün domates dolması yiyesim var. Sebebini buraya bağladım. Domates başlı başına değer. İçine peynir, maydanoz, fesleğen, sarımsak girince tam da ağzıma layık bir lezzet oluyor. Kokusu, görünümü, lezzeti ve sulu tadıyla canıma can katıyor.

Malzemeler:
6 orta boy domates (üzerinde sapları olması makbul),
200 gr peynir (bir kaç çeşit),
1 yemek kaşığı tereyağ,
2 diş sarımsak,
1/4 demet maydanoz ve/veya fesleğen,
Pul biber, karabiber ve tuz,
Pişirme kağıdı

Yapılışı:
Domateslerin saplı bölümlerini, dolmamızın şapkası yapacağız. Bu nedenle yukarıdan bir daire şeklinde kesip kenara alın. Domateslerin içlerini oyun.

İç malzeme için bir kaseye, evdeki çeşit türlü peyniri rendeleyin veya ufalayın. Bu çeşitlerden biri kaşar gibi eriyen bir cins olursa sormayın keyfinize. Sarımsakları ve sert ise tereyağını da rendeleyin. Maydanozu ve fesleğenleri küçük küçük kesip karşıma baharatlarla birlikte ekleyin. Tuz miktarını kullandığınız peynirlerin tuz oranına göre ayarlayın.

İyice harmanladığınız bu malzemeleri domateslerin içine doldurun. Fırın kabınızı pişirme kağıdıyla kaplayıp üzerine dolmaları dizin. Üzerine şapkalarını takın. 200 derece fırında 15 dakika kadar pişirin.

This entry was posted in Dolmalar ve Sarmalar, Domates, Mezeler, Peynirli Domates Dolması. Bookmark the permalink.

20 Responses to Canıma Can Katan Domates Dolması

  1. ellerinize sağlık…nefis görünüyor…bu hafta hemen denenmeli🙂

  2. Federica says:

    devono essere buonissimi!complimenti!ciao!

  3. Çok güzel olmuş domatesli olan herşeye bayılırım. Ellerine sağlık canım.

  4. Ellerine sağlık Aylin. Domates dolması yemiştim ama iç harcı bu şekilde değildi. Öyle bi anlattınki deneyeceğim. Sevgiler…

  5. Damak Tadı says:

    Böyle dolmayı her gün benim canım ister Aylin'ciğim..))

    Köylüm market var Acıbadem'de..Görgülü pastanesinin yan tarafı canım..Oraya gidersen eğer mutlaka Abaza peyniri al..Kabakları halka halka doğra,üzerlerine peynir kesip yerleştir..Tepelerine kırmızı biber,fesleğen serpiştirip peynirleri eriyene kadar fırınla..Veya,mikroya sok çıkar..Ondan sonra senin canı bunu da çok çekecek tatlım..Öpüyorum kocamanından..))Sevgiler..

  6. Hemen bugün yapacağım bakalım nasıl olacak fotoğraf çok başarılı.Hatta fazla başarılı kıskandım🙂

  7. 1- Kabak çiçeği🙂 2- Domates dolması, en sevdiklerimden…

    ellerine sağlık canım🙂

  8. aylincim bitirdin beni sabah sabah. Harika gözüküyor hafta sonu denenecek kesinlikle. ellerine sağlık canım.

    sevgiler öptüm.

  9. Yıldız says:

    Ben şimdi bu görüntü karşısında ne diyeyim hıııı ….
    bayılırım domates dolmasına özel bir yemek gibi gelir bana ama bu şekilde peynirli denememiştim .
    Ellerine sağlık ……

  10. Harika bir lezzet, görüntü de öylesine. Ellerinize sağlık.

  11. Mis miiiiiiiiiiiisss. Eliens ağlık Ayliniiiiiiiiim:)

  12. Ece says:

    Tam yaz yemeği. 1 yaşındaki oğlum şu ara sadece domatesle besleniyor🙂 Dolmasını da eminim yiyecektir. Ellerinize sağlık.

  13. Üstelik dolma pişince içindeki likopen sanıyorum daha fazla ortaya çıkıyormuş ve bayanlar içinde çok önemliymiş. Bende bu tarifi yapıyorum Aylincim harika olmuş. Başka canın neler çekiyorsa paylaşta bizde yeni tarifler kazanalım.Çok öpüyorum sevgiler…

  14. Ama olmaz ki… İnsnaın canı bu kadar çektirilmez ki…
    Bak şimdi yapasım geldi…
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

  15. Benhurum says:

    Komşummmm ya benimde canım çekti, akşam eve koşup yapayım bari;) ellerine sağlık canıımmm KKK;)

  16. nilay says:

    Bu fikre bende sonuna kadar katılıyorum. Bir süre bende hep aynı yiyeceği canım çekiyor ve onu yiyiyorum.
    Ellerinize sağlık, dolmanın görüntüsü çok güzel

  17. Mimosa Café says:

    hmm demek ki likopen talep etmiş bu sefer bünyen :)) pek sağlıklı pek leziz hazırlaması da pek kolay öğün olarak da bir o kadar hafif süper bir yemek olmuş aylinciğim ellerine sağlık sevgiler.

  18. Tümay says:

    Çok güzel bir tarif! O kadar lezzetli malzemeler varki içinde hele ki peynirli olması beni coşturdu diyebilirim:) Ellerine sağlık. En kısa zamanda deneyeceğim:)

  19. Tümay'im,
    Kıymadansa peyniri daha çok yakıştırdım domatese.
    Ebru'm,
    Doğrusun, likopenim geldi benim.
    Nilay'ım,
    Bu ara bir hoşaflara takıldım. Hem meyve suyu, hem meyve bir arada. Şekerini az koyuyorum ama. Aksi halde içim bayılıyor şekerden.
    Komşum,
    Ben sana da yaparım yahu, elim alıştı, iki dakikalık iş.
    Tijen'im,
    Açık söylemek gerekirse gerekli malzemeler varsa durduğun hata.
    Mine'm,
    Evet domates piştiğinde likopen ortaya çıkıyor. Hoşaf çekiyor bu ara canım. Vişne hoşafı tarifi yolda.
    Ece'm,
    Maşallah size. Komşumuzun bir kızı vardı, kemire kemire domates yerdi. Şimdi domates gibigenç bir hanım oldu.
    Hilal'im,
    Mis gibi değil mi🙂
    Afet'im,
    Çok teşekkür ederim.
    Yıldız'ım,
    Evet çok özel bir yemek, içinde hazine saklı.
    Betül'üm,
    Umarım hafta sonu denemişsindir.
    Yasemin'im,
    Kabağın çiçeğini bulsam 1.yi de yapacağım. Söyle bakalım İstanbul'da nereden bulacağım?
    Berna'm,
    Fotoğraf makinesini ancak çözüyorum, kazara böyle kareler çıkıyor ortaya😉
    Gül'üm,
    Bitirdin beni. Dediklerini aynen yapacağım.
    Arzu'm,
    Çok fena anlatırım, parmaklarını yersin.
    Handan'ım,
    Al ben de o kadar. Diyorum ki bir de boool domates soslu peynirli fesleğenli pizza yapsam? ne dersin?
    Federica,
    Teşekkür ederim🙂
    Elçi'im,
    Denedin mi, beğendin mi?

  20. Ashley says:

    Allahım ne becerkli eller. Süppper süpppersiniz. Kaç kilosunuz abla siz? Allahım yoksa yiyip yiyip kilo almayanlardanmı? ( annem gibi :D)

Leave a Reply

