Evcilik Oynanacak Yer

Evcilik oynanacak yer… Tarif edemediğim, ancak gördüğümde “orası” olduğunu anladığım yer. Çocukken evcilik oynamayı çok severdim. Hemen hemen her gittiğim yere, bebeklerim ve giysilerinin, minik mutfak eşyalarımın olduğu çantamı taşırdım. Evcilik oynanacak yere ne zaman rastlanacağı belli olmazdı.

Evcilik oynanacak yerlerim zamanla kafa dinlenecek yerlere dönüştü. Göksu Deresi kıyısındaki Tranquilla Nehir Evi de artık “oraları” arasındaki yerini aldı.

Bu kütük ev, 1,5 dönümlük bir elma bahçesinin üzerine kurulu. Restoran ve bar olarak hizmet veren kütükten imal edilmiş kır evi, yüksek tavanlı özgün mimarisi ve şöminesiyle sizi hemen kavrıyor. Yine doğal malzemelerden inşa edilen 14 konuk evi bulunuyor. Her birinin bağımsız girişi var. 2 veya 3 yataklı odalardan bazılarında özellikle televizyon bulundurulmuyor.

Tranquilla’nın anlamı sessizlik ve sakinlik. Gerçekten de burada zaman duruyor sanki. Gözlemlediğim kadarıyla Ağva’da hayat 10:00 gibi canlanmaya başlıyor. Bizim gibi erkenden kalkan konuklar, kahvaltının hazırlanmasını beklerken, nehir bisikleti ile Göksu Deresi turu atabiliyor. Nehir evinde en sık gördüğünüz canlı, ilgisiyle diğer çalışanlara açık ara fark atan Jessy isimli köpek.

Tranquilla Nehir Evi’nin yemekleri inanılmaz derecede lezzetli. Nehir evinin sahibi Zeki Bey tarafından özenle seçilen malzemeler, aşçı Hasan Bey’in hünerli ellerinde hayat buluyor. Her akşam 5-6 çeşit farklı zeytinyağlı yedim, hala tatları damağımda.

Özellikle İstanbullula’ra sesleniyorum; dört mevsimde de ayrı ayrı zevk alabileceğiniz Ağva’ya mutlaka gidin ve Tranquilla Nehir Evi’nde kafanızı dinleyip midenizi şenlendirin.

Yarı yolundan fazlası otoban kalitesinde olan Ağva’ya özel araçla yaklaşık 1,5 saatte ulaşabiliyorsunuz. Özel aracınız yoksa bu güzellikten mahrum kalmayacaksınız elbette. İstanbul Üsküdar’dan her saat başı Şile-Ağva otobüsleri kalkıyor.

This entry was posted in Ağva, Çok Gezen Mi Bilir, Tranquilla, Tranquilla Nehir Evi, Şile. Bookmark the permalink.

14 Responses to Evcilik Oynanacak Yer

  1. gitmek gerek, görmek gerek:)

  2. Aylinciğim, gerçekten çok güzel bir yermiş. Paylaştığın için teşekkürler.Sevgiler.

  3. harika bir saptama gerçektenn..:)) çok güzel yerler..
    mutlu haftalar dilerim Aylin Hanım..

  4. Canım masal gibi yer ve masal gibi bir anlatım olmuş…
    Sevgili Tülinin dediği gibi gitmek görmek gerek
    Keyfin bol olsun canım
    sevgiler

  5. Kendimce says:

    Masal kitaplarında resimler olur ya resimler onlara benzemiş gerçek olamayacak kadar güzel.Mutlaka insanın gidesi geliyor Aylincim çok öpüyorum

  6. bu harika yerden kalıpta haftaya süper başlanmaz mı :)) ahh aylin bu yaz kaldım ya buralarda içim gidiyor böyle postları görünce

  7. Ah bilmez miyim süper bir yerdir orası:) Bir gün o evcilik oyununu hep birlikte oynasak keşke:)

  8. mine says:

    gerçekten çok dingin ve huzurlu gözüküyor, çocukluğumuzdaki evcilik oyunlarından aldığımız tatları andıran bir yer
    gitmeli
    teşekkürler

  9. Benhurum says:

    Aylinimm bu ne kadar güzel bir anlatım -geçmişle günümüzün ahenkle birleşmesi-, yine hem anlatımın hemde nefis karelerinle mest ettin beni KKimmm;) Mutlu ve huzurdolu bir h.sonu geçirmiş olmana çok sevindim bir tanem;) Keyif ve huzurun bol olsun canımmm…

  10. merhabalar ben en son ağvada greenline gueste gitmiş ve çok memnun kalmıştım.Sitemdede bundan ve fiyatlardan bahsettim.

    Burada fiyatlar ve konaklama sistemi nasıl internet sitelerinden bilgi edinebilirmiyiz.

  11. zeynep says:

    ahh nefis biryere benziyor, yemyeşil mis gibi..istanbula yakın biyer düşünüldü mü azıcık da kalabalıktan sıkılınıldı mı=) hemen gidilesi biryer..not alıyorum hemen=)

  12. Yıldız says:

    Ah Aylimcim
    anlıyorum ki sende çocukluğunu özlüyorsun neden dersin biz böyleyiz çocukluğumuzun tadı damağımızda mı kaldı yoksa artık hiç bir şey eskisi gibi değil mi evet evet hiç bir eskisi gibi değil biz yine şanslıydık çocukluğumuzu yaşadık şaçlarından hayatı yakaladık şimdi çocuklar nerde arsalarda oynasın yada dediğin gibi küçük uyduruk oyuncaklarla oynasınalar mutlu olsunlar bir doyumsuzluktur gidiyor çocuklarda mutlu olamıyorlar …Oysa biz gazoz kapaklarından fincanlarımıza sevinir değerli eşya gibi saklardır…
    Sana güzellikler dilerim canım .

  13. Yıllar önce gitmiştim ben de. Harika bir yerdi sahibi bayan Bahar Hanımdı sanırım her sabah Göksu deresinde yüzüyordu ben de yılan falan olabileceği tehlikesine rağmen atladım onla beraber. Evlerin içinin kerpiç kaplı olması çok güzel ve odaları harikaydı. Bir fırsatını bulup yine gitmek lazım🙂 Sevgiler…

Leave a Reply

