Yemek Bloggerları 2010 Yaz Tarifleri Modası

Yemek blogger’ı olduğumdan bu yana, özellikle iş arkadaşlarımın başvuru kaynağı haline geldim. Şikayetim yok, fazlasıyla keyif alıyorum desem yeridir. Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşım yengesi, gününde farklı lezzetler ikram etmek istediğini söyledi, menü oluştırmamı istedi.

Günlerde ikram edilenleri düşünmeye başladım. Gerçi uzun zamandır ev gezmesine gitmedim ama patates salatası ve kısırın baştacı olduğunu tahmin etmek için medyum olmaya gerek yok tabii.

Annemin altın günlerini hatırlayarak ikramlıkların ve sunum şekillerinin modası olduğu sonucuna varalı epey oldu. Bir dönem koltuklardan kalkıp masa başında yemek yemeye başlamışlardı. Pizza, gün menüsüne girdiğinde önemli bir inovasyon gerçekleşmişti. Annemin farklılaşma adına işkembe çorbası, mantı filan da ikram ettiğini hatırlıyorum.

Biz yemek bloggerları arasında da tarif modası olduğunu düşünüyorum. Doğal olarak mevsimin sebzeleri ve meyveleri nedeniyle tariflerimiz benzerlik gösteriyor. Çilek soslu muhallebi, Girit kabaklı dolma… İşte bu ortak zevkimizin eseri olan bir lezzeti sunacağım şimdi. Sevgili Lezzet-İkram Seda, blogger buluşmalarımızdan birine getirmişti bu kurabiyeleri. Ağzımda dağılan, bu kıyır kıyır kurabiye aklımda yer etti ve nihayet Seda’mın tarifini yaptım. İş arkadaşlarımla da paylaştım ve gönüllerinde taht kurdum. Dillere destan bir lezzetle tanıştırıyorum sizi, işteeeee tahinli cevizli kurabiyeeeeeeee!

Tahinli Cevizli Kurabiye
Malzemeler:
12 adet hazır baklavalık yufka,
1-1,5 su bardağı tahin,
1,5 su bardağı ceviz içi veya fındık,
2 yemek kaşığı toz şeker,
Üzerine serpmek için pudra şekeri

Yapılışı:
Cevizi, rondo ile irice olacak şekilde çekin, toz şekeri ekleyin. İsterseniz tarçın da ilave edebilirsiniz ancak benim gibi fazla kaçırmayın. Aksi halde tarçın, tahin kokusunu hatta tadını bastırabiliyor.

Hazır baklavalık yufka paketi içinden yaklaşık 40 yaprak çıkıyor. Bu tarifte 12 yaprağını kullanacağız. Yapraklardan birini mutfak tezgahına yayın. Üzerine bir miktar tahin dökün ve fırça yardımıyla yufkanın üzerine yayın. Şekerli cevizden de serpiştirin. Diğer 2 yufkayı da ilkinin üzerine koyarak aynı işlemleri yapın. 3 katlı yufkayı rulo şeklinde sıkıca sarın ve verev olarak yaklaşık 3 parmak uzunluğunda parçalara kesin.

Diğer 9 yufkayı da aynı şekilde hazırlayın. Pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye dizin. Yakın yakın yerleştirmenizin sakıncası yok, çünkü bu kurabiyeler kabarmıyor. 180 derecede ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkar çıkmaz üzerlerine pudra şekeri serpin.

This entry was posted in Ceviz, Güne Geldik, Kısır, Tahin, Tahinli Cevizli Kurabiye. Bookmark the permalink.

22 Responses to Yemek Bloggerları 2010 Yaz Tarifleri Modası

  1. Evet günlerde kısırın modası geçeli çok oldu ama yerini de hiçbir şey dolduramadı bence. bu kurabiyelerden o gun ben de yemiştim cidden çok iyiydiler. Ben de yaparım ama hiç hazır yufka ile denememiştim, bir sonraki sefer baklavalık yufka ile olacak inşallah. gece gece nasıl canım çekti anlatamam yani. ellerine sağlık

  2. Kısır özellikle hala günlerimizde favori.(en azından benim)Cevizli kurabiyeninde yufkalı olması değişik bir lezzet olmalı.Bana elmalı ştrudeli hatırlattı.
    Öptüm Aylinciğim.

  3. Gonca'm,
    Kısır candır tabii. Evet ya elmalı strudeli de baklavalık yufkayla hazırlamıştım. 40 yaprak yufka var bir pakette. Elime geçen her malzemeyi sarıp sarıp süresi geçmeden kullanmaya çalışıyorum.
    Yasemin'im,
    Gece gece bu kurabiye yenmez canım. Sen en iyisi yoğurt koy bir kase, üzerine bir şeftaliyi kes. Oh sağlıklı sağlıklı.

  4. Toplantıda yediğimden beri 2paket baklavalık yufk abitiridim bunları yapmaktan. Gerçekten çok nefistiler. Modaya gelince ben unutmuşum vallahi. Arada annemin arkadaşları geleceği zman düşünülür ne yapılsın diye. Onuda annemyapar ben karışmam:)Ama kısırı severim fakat herkesinyaptığını yiyemem. Ne sinir bir hatunum ben yaa:) buarada özledimmmmmmm

  5. bak nasılda ağzını sulandırıyor insanın :)) ellerine sağlık aylinciğim

  6. derya says:

    Canımmm Aylinimmmm kısıra bayılırım
    ama tahinliyi daha çokkk severim el
    lerine sağlık.Kocaman kocaman öpüyo
    rum…

  7. Walla ben hala her arkadaş toplantısında kısır yapanlardanım. Çünkü çok severim. bana annemin günlerini hatırlatır:) İkramlar süper olmuş. Ellerine sağlık:)

  8. kısır,patates salatası,gül böreeee:))yaprak dolmaa bide krem şantili hazır kekten pasta ehuhheeee..

    ceviz ve tahin konulan her tarifi sevdiğim gibi bunuda seveceğimden eminim mmm ellerinize sağlık lezzeti ikramada teşekkürler:)

  9. Yemekbahane says:

    Şimdi oldu mu bu? Bizimki de can haniii

  10. Bu tarifleri sevmeyecek kişi tanımıyorum:))))))))))))

  11. Bu tarifleri sevmeyecek kişi tanımıyorum:))))))))))))

  12. .:Hobibox:. says:

    Canım merhaba, daha önceki ziyaretlerin ve yorumların için çok teşekkürler, bu rahatsızlığımdan dolayı tek tek yazamıyorum ama maruz görün, bu aralar tembel işi olucak, artık kusurbakmayın. Fırsat buldukça sizlerin yanınıza gelicem. sevgiyle sağlıcakla kal. Berat kandilin kutlu, dualarımız makbul ve kabul olsun.

  13. derya says:

    Talihiniz gözleriniz kadar berrak, kaderiniz bakisiniz kadar güzel, umudunuz yarin kadar yakin, yarininiz askiniz kadar mutlu, askiniz Beraat kadar mukaddes, dualariniz istediginiz gibi makbul olsun.
    Canısı fabrika gezisi nasılsı:)İn
    şallah seney kısmet olur kocaman öpüyorum…

  14. Ellerine sağlık canım. Bu kurabiye yapılmaya değer. Bir yerlerde gün olduğunu duyunca “acaba kısır yaparlarmı” diye aklımdan geçirmiyor değilim:) Çok seviyorum çünkü. Hayırlı kandiller. Sevgiler…

  15. Benhurum says:

    Ahh bilmezmiyim ben o lezzeti ımmmmh vallahi ağzım sulandı hatırlayınca:))
    Ellerine sağlık canım komşum, kızkardeşim;) Arkadaşlarına da afiyet şeker olsun;)

  16. zencefil says:

    Güzel bir tarifmiş, en yakın zamanda deneyeceğim, sevgiler

  17. stuven says:

    merhaba.
    bu tarifi iyi yapanlardanım. biz de kuru baklava denir buna. arasında ki tek fark bunda tereyağ yok…

  18. zeynep says:

    bu tahinli cevizli şimdi bana ilaç gibi biliyomusun aylin:))

  19. Zeynep'im, iyi bir şey olmuş anladım da, neden ki?
    Stuven'im, evet ya baklava gibi aslında.
    Zencefil'im, adı, kokusu, lezzeti güzel blog arkadaşım, dene ve gör🙂
    Beyaz'ım Kelebek'im,
    Oy mimi gördüm şekerim. Yapacağım en kısa zamanda. Sağolun seçmişsiniz.
    Ayşen'im, kardeşim, yapalım bir ara da efil efil balkonunda yiyelim çaynan.
    Arzu'm,Derya'm, Ramazan'ını mübarekleyeyim ben de.
    Afet'im, olsundu, biliyoruz biz birbirimizi nasılsa.
    Tijen'im, di miii ya, tarif basit ancak pek lezzetli.
    Müge'm, tabii biliyorsun tadını, ağzın sulandı değil mi?🙂
    Aylin'im,
    Geleneksel gün menüsü iyi olmuş.
    Tümay'ım, Kısır candır bakma öyle yazdığıma, bulgur yemek lazım sık sık.
    Burc'um, sağol canım bi buluşmaya yapıvereyim sana.
    Hilal'im, seni her halinle seviyom🙂

  20. sedaca says:

    ben Ağva postuna bakmaya gelmiştim bunda takıldım kaldım🙂 nefis görünüyor nefiisss

  21. Anonymous says:

    Webmaster cok tesekkurler…

    Selamlar Kubra

Leave a Reply

