Hayırlı Ramazanlar

Huzur bulacağınız, dengeli beslenerek sağlık kazanacağınız, oruç tıutarken susuzluğa rahatça dayanacağınız, sevdiklerinizle kocaman sofralarda gülüş cümbüş iftar yapacağınız bir Ramazan geçirmenizi diliyorum.

İftar menüsü dendi mi akla illa ki çorba gelir. Kavurucu yaz sıcaklarında olsak bile sıcak veya soğuk çorba çeşitlerini sofralarımızdan eksik etmeyeceğimizi düşünüyorum. Bu nedenle de müstesna bir domates çorbası tarifi paylaşıyorum.

Fırınlanmış Domates Çorbası (8-10 kişilik)
Malzemeler:
1 kg domates,
1 büyük boy kuru soğan,
4-5 diş sarımsak,
4 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 yemek kaşığı tereyağı,
3 dal fesleğen,
8-10 dal maydanoz,
2 defne yaprağı,
3 su bardağı tavuk suyu,
Tuz ve karabiber

Yapılışı:
Genişçe bir tavaya zeytinyağını koyun ve orta ateşte ısınmaya bırakın. Bu arada soğanın kabuklarını soyup halkalar şeklinde doğrayın. Sarımsakları, bıçağı yan çevirip üzerine hafifçe vurarak ezin. Böylece kabukları kolayca çıkacak. Soğanları ve sarımsakları kızgın yağın içine atın.

Bu tarifi değişik domates çeşitleriyle hazırlamanızı öneririm. Her bir çeşitten gelen lezzet, çorbayı farklı bir noktaya taşıyor. Yaşasın, bu tarifte kabuklarını soymanıza gerek yok. Sadece iri parçalar halinde kesip tavaya atın. Üzerine iyice yıkadığınız fesleğen ve maydanoz dallarını ekleyin. Tuz ve karabiberi serpip yaklaşık 7-10 dakika kadar yüksek ateşte soteleyin. Fırına dayanıklı bir kap alın, tavadaki malzemenin tümünü döküp önceden 200 dereceye ısıttığınız fırında 20-25 dakika pişirin.

Bu arada orta boy bir tencereyi orta ateş üsütne alıp tereyağını eritin. Üzerine tavuk suyunu ve defne yapraklarını ekleyin. 3-5 dakika sonra yaprakları alın, fırın kabındaki tüm malzemeyi dökün. El blender’ı ile öğütün. Bakın bakalım kıvamı koyu mu oldu? Öyle ise biraz daha tavuk suyuyla inceltebilirsiniz. Tuz miktarı da tamamsa 5 dakika kaynatıp tencereyi ocaktan alın.

Az zeytinyağında kızarttığınız küçük ekmek parçaları ve rendelenmiş kaşar peyniriyle servis edebilirsiniz.

This entry was posted in Çorbalar, Domates, Domates Çorbası, Fırında Domates Çorbası, Ramazan, İftar. Bookmark the permalink.

27 Responses to Hayırlı Ramazanlar

  1. Aylinim ben bu çorbayı yaparsam yanına bişi yapamam bak söylim:)Lezzeti emiinim mükemmeldir ee o kadarda emek vermişken bir iftar tabağı üste 2 kase bu çorba daha ne:)ellerine sağlıkk

  2. Aylinciğim hayırlı ramazanlar diliyorum ellerine sağlık benim prensesin bayılacağı bir çorba tarifi olmuş sevgiler..

  3. Çoook nefis bir çorba bu Aylin'cim, ellerine sağlık.. Ayrıca tabağına ve tuzluğuna bayıldım😉
    Hayırlı ramazanlar canım..

  4. tatesal says:

    sanada hayırlı ramazanlar canım,çorba enfes görünüyor…

  5. Aslı'm,
    Teşekkür ederim. Benim emektar yemek takımları işte🙂 Sana da hayırlı Ramazanlar dilerim.
    Mine'm,
    Oooo prensesin damak tadına hayran kaldım o halde, öperim onları. Seni de🙂 Hayırlı Ramazanlar.
    Aylin'im,
    Aslında dediğin gibi baştan iftariyelik yiyeceksin, sonra da mis gibi çorba, biraz da ferah ferah salata. Sofradan kalkınca çay ardından dondurma, daaa ne isteyeyim ki, şükür. Hayırlı Ramazanlar

  6. nehircce says:

    Size de hayırlı ramazanlar,nefis görünüyor ayrıca🙂

  7. Yasasin Ben says:

    ellerine sağlık şu anda inanılmaz lezzetli görünüyorr

  8. Fuat Gencal says:

    Çok leziz ve iştah açıcı aynı zamanda besleyici bir çorba olmuş ellerinize sağlık.

    Saygılar.

  9. mndlna says:

    Domates çorbasına bayılırım benn..Allahım sabahtan bloglara bakmak yanlış bir tercih sanırım:( Acıktım mı nee :(((

  10. Harika bir çorba! Ellerine sağlık. Hayırlı Ramazanlar canım.:)

  11. Sevil says:

    Aylincim ellerine saglık tatlım nefis bir çorba olmuş
    afiyet bal olsun
    hayırlı ramazanlar şekerim
    sevgiler

  12. Ece says:

    mutlaka denemeliyim🙂 Kuzninede Kızaran Ekmek mutfağa girme aşkı yaratıyor insanda🙂 ellerine sağlık ve de hayırlı ramazanlar.

  13. nesrin says:

    Nefis bir corba olmustur. Ellerinize saglik. Hayirli ramazanlar…

  14. Gönül says:

    aylincim çorba nefis görünüyor hele hele fesleğen olunca süper lezzet olduğuna eminim….ellerine sağlık…hayırlı ramazanlar diliyorum…sevgilerimle öpüyorum

  15. annemineli says:

    Canım; tam gününde tercih yapılmış bir lezzet,lezzet senin elinden olursa daha da hoş olur.Ellerine sağlık,sevgimle kal……..

  16. Asuman Yelen says:

    Yapılış tarifinden va görünüşünden enfes bir çorba olduğu kesin. Ellerinize sağlık Aylin Hanım.
    Size de güzel,huzurlu sağlıklı bir Ramazan diliyorum…
    Sevgiler…

  17. neslihan says:

    hayırlı Ramazanlar…

  18. Aylin'ciğim çorbasız bır ıftar düşünemıyorum zaten favorimdır çorbalar.ellerıne sağlık canım.görüntüdende bellı nasıl lezzetlı oldugu.hayırlı ramazanlar dılıyorum sevgiler

  19. Benhurum says:

    Maşaallah komşum,kardeşim döktürmüşsün yine;) ellerine sağlık afiyet olsun, akşam bir tabak almaya gelirim artık:D

  20. Aylinciğim ben de çorbasız bir iftar düşünemiyorum. Çorban çok güzel olmuş ellerine sağlık canım. Hayırlı Ramazanlar.

  21. Syhn says:

    o ne güzel bir ramazan dileğidir! umaırm öyle bir ramazan geçiririz..
    iftar sofralarımıza böyle şahane çorbalarla😉
    ellerine sağlık..

  22. Cafe Pepela says:

    Ahh bayılıyorum bu çorbaya,müthiş lezzetli oluyor!🙂
    Ellerinize,gönlüne sağlık gülüm.
    Cici ramazanlar olsun

  23. sahika says:

    çok severim domates çorbasını🙂 tarifi deneyeceğim🙂 Hayırlı Ramazanlar🙂

  24. tarih84 says:

    valla ellerine sağlık görüntüsü ,sunumun bile yetti, tatmış kadar olduk hazır canım çekmişken annemde sahura ne yapsak diye sorarken bende bu tarifi göstereyim, sağol bir sahurum daha şenlendi=)

  25. tarih84 says:

    valla ellerine sağlık görüntüsü ,sunumun bile yetti, tatmış kadar olduk hazır canım çekmişken annemde sahura ne yapsak diye sorarken bende bu tarifi göstereyim, sağol bir sahurum daha şenlendi=)

  26. Canım sana da hayrılı, bol reketli ve huzurlu ramazanlar dilerim.
    Çorban muhteşem olmuş. Bence tam iftarlık…
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

  27. LaMa says:

    SAnirim ilk kez geldim ama cok sevdim… burnuma kokusu geldi o kizarmis ekmeklerin inanin, sayfanin baslik resmini gorunce!

Leave a Reply

