İftar Sofrasına İtalyan Konuk: Bruschetta

Annem hafta sonu, kahvaltılıkların yanı sıra sofraya illaki özel bir lezzet çıkarırdı. Yumurtalı, peynirli, mevsimine göre domatesli, biberli ve baharatlı iç malzemeyle hazırladığı fırında kızarmış ekmeğe bayılırdım. Şimdi ben de yapıyorum, keşke eskisi gibi iştahlı olsa, sağlığına dokunmasa da bunlardan yiyebilse.

İtalyan kültüründe de iç malzemeli kızarmış ekmeğe bruschetta deniyormuş, öğrendik geçmiş günün birinde. Hatta iftar ve sahur sofralarımıza konuk ettik kendisini, buyrun.

Malzemeler:
Yarım baget ekmek,
2 domates,
3 kibrit kutusu büyüklüğünde isli peynir veya kaşar,
5 yaprak taze fesleğen,
10 adet siyah zeytin,
1 çay bardağı zeytinyağı,
Yarım yemek kaşığı tereyağı,
1 çay kaşığı tuz,
1 çay kaşığı şeker,
2 diş sarımsak,
1/2 limon

Yapılışı:
Ekmekleri verev olarak 1-1,5 parmak genişliğinde kesin. Dövülmüş sarımsak ve tereyağını karışıtırın, ekmeklerin üzerine sürün. Onlar fırında kızarırken bizler de üzerine koyacağımız karışımı hazırlayalım.

Domateslerin kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkarın ve minik küpler halinde kesin. Peyniri ve çekirdeklerini çıkardığınız zeytinleri de domatesler ile aynı boyda kesmeye gayret edin. Fesleğen yapraklarını şerit şerit kesin. Sonra hepsini bir kaba alıp içine zeytinyağı, tuz, şeker ve limonu da ilave edin. Harmanladıktan sonra fırından çıkardığınız ekmeklerin üzerine kaşık kaşık yerleştirin.

Bu mini lezzetleri iftarda çorba yanında yiyebileceğiniz gibi sahurda çay yanında da tüketebilirsiniz.Ancak sahurda yiyecekseniz peynir, zeytin ve ayrıca ekleyeceğiniz tuz dengesine dikkat etmenizi öneririm. Sonra gün boyu zeytinleri ve peynirleri sevgiyle anıp susamayın.

This entry was posted in Bruschetta, Sandviçler, İtalya. Bookmark the permalink.

10 Responses to İftar Sofrasına İtalyan Konuk: Bruschetta

  1. Aylinciğim, bruschetta'yı bende çok severim ve çok sık yaparım. Ramazanda da hafif olduğu için tercihlerimiz arasında oluyor. Ellerine sağlık canım.

  2. Özellikle sahur için süper bir öneri canım…
    Tadı hala damağımda :)))
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

  3. Fırında kızarmış,pizza tadında nefis çıtır bişey🙂 şöyle bakınca aklımda bunlar belirdi.Çok harika gözüküyor.Ellerinize sağlık.Hayırlı Ramazanlar..

  4. Benhurum says:

    Canım benim ne de keyifle yapmıştık bunları ellerimize sağlık nefis olmuştu valla:) ooh mis misss..

  5. Benhurum says:

    Ayy unutmuşum yazmayı, Anneciğine de sağlık sıhhat diliyorum canımmmm….

  6. annemineli says:

    Hiç yapmadım,iyi bir lezzet olduğuna inanıyorum.Ellerine sağlık,sevgilerrrr….

  7. Süper! Bayılırım bende. Ellerine sağlık canım:)

  8. Syhn says:

    Öyle mi deniliyormuş!
    O zmn Bruschetta benim favorim !!

  9. pelince says:

    Bende kokusunu duyuyorum sanki😉

    hayırlı ramazanlar diliyorum…

  10. Pelin'im,
    Kızarmış ekmek kokusu gibi var mı ya.
    Seyhan'ım,
    Bak bu kolay bir tarif sen de rahatça yapabilirsin.
    Tümay'ım,
    Teşekkür ederim.
    Annemineli'm,
    Hiç değilse bir kez denemenizi tavsiye ederim.
    Komşum, kardeşim,
    Tabii ya bu lezzette senin de sevgin, elinin emeği var, bu yüzden daha da lezzetli olmuştu ya.
    Zeliha'm,
    Aaaa evet mini pizza gibi bunlar, doğrusun ya, üzerine kekik de ekilirse tam olur.
    Tijen'im,
    Sahurda kahvaltı etmeyi tercih edenlerdenim. Bu yüzden yakışır dedim, hemfikirmişiz bak.
    Handan'ım,
    Sık yapmaya karar verdim ben de ya. Evde birikmiş bayat ekmekleri de değerlendirmiş olurum hem.

Leave a Reply

