Özellikle Bu Ara "Kotanyi Sofrası"na Uğramak İsteyebilirsiniz

Ramazan, yemek bloggerları için oldukça hareketli bir aymış meğer. Bir yandan “Kamuoyu bizden çeşit çeşit tarif bekler” diyerek sorumluluklarımıza sahip çıkıyoruz, bir yandan da o yarışma senin bu yarışma benim katılmaya çalışıyoruz. Serzenişte bulunmuyorum, aksine keyfim yerinde. Yemek yapa yapa öylesine tecrübe kazandım ki “Boynuz kulağı geçer” diyen babam, şimdilerde beni tarif edecek bir kelime, deyiş bulamıyor. Eşim mi? Onun standartları hep yüksekti zaten, kendi de yemek yapabildiği için.

Kotanyi Baharat, bloggerlara yönelik yarışma için http://www.kotanyisofrasi.com/ adlı blogu açtı. Şimdilerde çeşit çeşit tarif birikiyor ve birikmeye de devam edecek. Ramazan’da hem iftar hem sahur, ne yapacağım diye şaşırıp kaldıysanız ne duruyorsunuz, blogu takibe alın.

Meyve tutkunu olarak Kotanyi Sofrası’na meyveli tatlı göndermemin yakışacağını düşündüm. Nar ve üzüm suyuna yatırılan armutlar, kırmızı elbiseleriyle adeta podyumda süzülen “armut tipli”🙂 mankenler gibi!

Malzemeler:
400 ml üzüm suyu,
350 ml nar suyu,
100 gr toz şeker,
3 yemek kaşığı bal,
1 limonun suyu,
1 adet Kotanyi çubuk tarçın,
1 adet çubuk vanilya,
3 Kotanyi karanfil tanesi,
1 Kotanyi karabiber tanesi,
6 armut (Santa Maria veya Frenk cinsi),
6 top Algida Maraş Usulü sade dondurma,
Süsleme için taze nane

Yapılışı:
Üzüm, nar ve limon suyu ile şekeri, balı, çubuk tarçını, uzunlamasına ikiye böldüğünüz vanilyayı, karanfil ve karabiber tanelerini tencereye koyun. Bu tencerenin, tüm armutların dik olarak sığabileceği uzunlukta, çapı dar bir tencere olmasını öneririm. Tencereyi kısık ateş üzerine koyun ve ara ara karıştırarak şeker ve balı eritin. Bu işlem yaklaşık 10 dakikanızı alacaktır. Ocağın altını kapatıp armutların hazırlığına geçin.

Armutların kabuklarını, üzerinde sapları kalacak şekilde özenle soyun. Alt bölümlerini, tabağa rahatça oturması için bir parça kesin. Meyveleri tencerenin içine dik olarak yerleştirin, kapağını kapamadan kısık ateşte pişmeye alın. Armutların cinsine göre pişme süresi değişecektir. Bununla birlikte yaklaşık 30 dakikanızı alacaktır. Emin olmak için yumuşaklığını, içine batıracağınız kürdan ile kontrol edebilirsiniz.

Süre sonunda armutları nazikçe bir tabağa alın. Tencerede kalan sosu, yarı yarıya ininceye kadar kısık ateşte kaynatın. İstediğiniz miktara indiğinde tencereyi ocaktan alıp sosu soğumaya bırakın.

Armutların tamamının sos içinde olacağı kaba sosu ve armutları koyun. Meyvelerin sosun rengini alması için en az 3 saat dinlenmeye alın.

Servis sırasında armutları tabağa yerleştirin. Üzerine bir parça sos dökün. Yanına bir top dondurma yerleştirin. Taze naneyi de tasarımınızın uygun bir bölümüne ekledikten sonra hazır olacaktır. Afiyet olsun.

This entry was posted in Armut, Armut Tatlısı, Kotanyi, Kotanyi Baharat, Kotanyi Sofrası, Tatlılar. Bookmark the permalink.

12 Responses to Özellikle Bu Ara "Kotanyi Sofrası"na Uğramak İsteyebilirsiniz

  1. derya says:

    Canım Aylin'im evet beklediğim gün geldi.Bu yarışma için beni öenrmişsin
    nasıl mutlu oldum anlatamam canım.
    Mert beyden gelen maili geç gördüğüm için katılamadım.Ama sağolsun bana pa
    ket yollanmasını sağladı.Canım harika
    bir lezzet başarılar dilerim duam se
    ninle.Kocaman kocaman öpüyorum.

  2. Armutların rengi, görünüşü harika olmuş. Bu sıcaklarda tercih edebileceğim oldukça hafif bir tatlı olmuş İftarda güzel olur. Ellerine sağlık canım. Başarılar.

  3. Sevil says:

    aylinim bu resmi kotanyıu sitesinde görünce resmen aşık oldum bu nasıl bir lezzet böyle ellerin dert görmesin balım.
    Etkinlik son hızı ile devam ediyor ve seninde dediğin gibi şahane tarifler arşivleniyor .
    Canım benim etkinlikte başarılar diliyorum ve seni kocaman öpüyorum..

  4. kahveci says:

    merhabalar, blogunuzu beğenerek takip ediyorum.Harika şeyler yapıyorsunuz.Ben blogunuzda gördüğüm şu bloglar yarışıyor maddesiyle ilgili bir şeyler söylemek istiyorum. Öncelikle aynı yarışmaya ben de amatörce bir heyecanla kayıt oldum. Ama sonra yaptığım bir kaç araştırma sonucu bir çok yerde bu yarışmanın sahte olduğu ve sponsor olduğu söylenen firmalarında sitelerinde konuyla ilgili herhangi bir duyuru yapmadığını duydum ve bunun bloglar şifrelerini kırmak için yapıldığını okudum..ve tabiiki hemen blog sayfamın şifresini değiştirerek , yarışma kodunu da sayfamdan çıkardım. Ben sadece bilgilendirmek istedim; sizin de bir araştırmanızı öneririm. Sevgiler; çiğdem durukan

  5. mükemmmel bir görüntü yıldız verdim çok güzel bir tarif ellerine sağlık …

  6. mine says:

    rengiyle sunumuyla ne kadar çekici olmuş yemeli denemeli bir güzel ellerine sağlık canım

  7. Çok albenili bir tatlı olmuş.Zaten tüm meyve tatlıları benim için bir sıfır önde başlar.Ellerinize sağlık.

  8. tarih84 says:

    bu muhteşem rengi nar suyu mu verdi.ben geçen sen gıda boyası denemiştim ama açık pembe renkli bişi oldu ve biraz fazla pişirdim sanırım dağıldı.sizinki şahane duruyor doğrusu. bu tarifide en kısa sürede deniycem.sağolun.

  9. Aylinim eline sağlık bu tarifini deneyeceğim sevgiler…

  10. Gezginay says:

    Merhaba

    Blogunuzu neredeyse ilk açtığınız günden beri takip ediyorum.
    Tarifleriniz çok güzel sunumuza ise hayranım:)
    Armutlar çok güzel görünüyor
    İzninizle bir eleştiride bulunmak istiyorum
    Fonda kullanılan parlak kırmızı kumaş, armutların güzelliğini gölgelemiş.
    Göz direk arka fona kayıyor
    Daha koyu bir fonda armutlar daha göz alıcı görünürdü diye düşünüyorum.

    Sevgiler

  11. ŞÜKRAN says:

    Of ya offf.. armutların yanına yattım, yanağımı dayadım.. Aynen böyle olmuş bu armutlar.. Canım ya ellerine sağlık aslında iyi armut bulabilsem bende sıkça tatlısını yapmayı çok seviyorum.. eminim ilave kotanyi malzemeleri de ayrı b,ir lezzet vermiştir.. Sana ve aşlene güzel bayramlar dilerim, görüşmek üzere sevgiler..

  12. nefis görünüyor bayıldım ellerine sağlık

Leave a Reply

