Fıstık Ezmeli Kurabiye

Yerfıstığının doğum yerinin Amerika olduğu sanılıyor. Zenci biyolog ve tarım kimyacısı George Washington Carver yerfıstığından çok sayıda ürün çıkarıp geliştirmiş. Sıcak iklim ürünü olan yerfıstığı ülkemizde en çok Adana’da ve çevresinde yetişiyor.*

Evlendiğimiz günden bu yana yerfıstığı ezmesi buzdolabımızın ayrılmaz parçası oldu. Onu öyle benimsedim ki “Dünya Mutfaklarından Hamur İşleri” kitabında fıstık ezmesi içeren tarifi görünce hemen cazibesine kapıldım.

Malzemeler:
140 gr un,
1/2 tatlı kaşığı karbonat,
1/2 tatlı kaşığı tuz,
115 gr tereyağı,
165 gr toz şeker,
1 yumurta,
1 tatlı kaşığı vanilya,
265 gr yerfıstığı ezmesi,
85 gr iri doğranmış yerfıstığı

Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki tereyağını ve şekeri, mikserle krema kıvamına gelene dek çırpın. Başka bir kasede yumurta ve vanilyayı karıştırın. Tereyağlı ve şekerli karışıma yavaşça çırparak ekleyin. Fıstık ezmesini de bu karışıma ekledikten sonra en son olarak elenmiş unu, karbonatı ve tuzu ilave edin. Yerfıstığı parçalarını da dahil edip iyice karıştırdıktan sonra hamuru strech filme sarıp buzdolabına alın. Sertleşene kadar yani yaklaşık 30 dk bekletin.

Fırını 180 dereceye ısıtın. İki tepsiyi yağlı kağıtla kaplayıp hazır hale getirin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve tepsiye aralıklarla dizin. Hamur toplarının üzerine bardağın altıyla bastırın, yaklaşık 6 cm çapında genişletin.

Rengi hafifçe değişene dek 12-15 dk pişirin. Kurabiyeleri sıcakken tepsiden alıp soğumaları için ızgaranın üstüne alın.

* Tarih Boyunca Yemek Kültürü, Murat Belge

This entry was posted in Güne Geldik, Kurabiye, Yerfıstıklı Kurabiye, Yerfıstığı. Bookmark the permalink.

8 Responses to Fıstık Ezmeli Kurabiye

  1. Aylincim bizim evde de durum aynı sizdeki gibi. Sanırım 6 yıllık evlilik hayatımızda tüketilen fıstık ezmeleri kavanozları yanyana dizilse bizim evden sizin eve ulaşırım:)) Abartmıyorum o kadar. Ben pek sevmem ama büyük adam delisi, tutkunu adeta.
    Eğer bulabilirsen Peter Pan Crunchy denemelisiniz madem seviyorsunuz ona deli olursunuz. İçinde parçacıklar olan harbi fıstık ezmesi. Kurabiyeye gelince ağızda dağılan kahve yanına yaraşır bir hali var. Ben de fıstıklı kek denemiştim bu kadar fıstığa bulanınca. eline sağlık

  2. Fuat Gencal says:

    Merhabalar, Umutluhayatlar berna hanımın “fırında çupra” tarifini bugün bloglardan seçmelerde yayınladım.
    http://gencalsabahattin.blogspot.com/
    Her pazartesi yapılan yayınlarda sizinde yayınlanmasını istediğiniz yemek tariflerinizi beklerim.

    Saygılarımla.

  3. Bengü says:

    Hani yabancı film ve dizilerde görürüz. Kahvaltı hazırlayan anne, bıçağı daldırır fıstık ezmesi kavanozuna. Sandöviç ekmeğinin içine sürer, bir kesekağıdına tıkışırır ve okula giden çocuğunun eline sıkıştırır. Aklıma bu sahne geldi tarifi okurken🙂 Bu tarif çok orjinal ve enerji bombası. Ellerine sağlık canım ama evde denersem benim için hiç iyi olmaz😦

  4. Beebundan yemişmiydim?????? Yemediysem rica edeceğim;)

  5. Fıstık ezmesi sevilmez mi! Kurabiyesinin tadını tahmin edemiyorum! Tam da şeker tatlı yasakken keşke okumasaydım tarifi:) Ellerine sağlık…

  6. Tümay'ım, e ne yapacağız? Bu ara kurabiye tarifim çok olacak. Kapa gözlerini sen biraz bakiiim.
    Hilal'im, tekrar yaparım, afiyetlen yeriz.
    Bengü'm, evet ya dizilerde hep fıstık ezmesi sürülür o tot ekmeklerine değil mi? Valla eşim hayatıma girdiğinden bu yana biz de pek sık tüketir olduk.
    Fuat Bey, Teşekkürler duyurunuz için.
    Yasemin'im, al bizden de o kadar. Söylediğin markayı biliyorum, çok lezzetli evet. Framsaya gittiğimde bile fıstık ezmesi alıp gelmiştim farklı marka diye.

  7. Ağzımda dağıldığını hayal edebiliyorum. Ama sanki hayal etmesem de yesem çok süper olur:)))
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

  8. Benhurum says:

    Immmmh enfesti enfeeees, bak yine hatırladım o güzel Pazar sabahını ne kadar güzeldi değilmi canımm;)

Leave a Reply

