Ispanaklı Börek

Ispanak sezonunu tekrar açtığım için benden mutlusu yok. Kıymalı ıspanak yemeği favorimdir, geçen yıl tarifini paylaşmıştım. Ispanaklı tarifler araştırmamın meyvelerini kış boyunca paylaşacağım. Börekle başlıyoruz: 

Malzemeler:
Yarım kg ıspanak,
3 yemek kaşığı sıvıyağ,
1 orta boy kuru soğan,
1 yemek kaşığı çam fıstığı,
1 çay kaşığı karabiber,
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber,
1/2 çay kaşığı rendelenmiş muskat,
1 tatlı kaşığı tuz,
3 yufka,
2 yumurta,
1,5 çay bardağı süt,
1,5 çay bardağı sıvıyağ,
Çörekotu ve susam

Yapılışı:
2 yemek kaşığı sıvıyağı tavada kızdırın. Küçük küpler halinde kestiğiniz soğanı ve çam fıstıklarını tavaya alıp kavurun. Soğanlar saydamlaştığında, fıstıklar pembeleştiğinde, yıkanmış ve ince kıyılmış ıspanakları ekleyin. Üzerine tuzu, karabiberi, kırmızı biberi ve muskatı döküp karıştırın. Ispanaklar suyunu salıp iyice çekene dek orta kuvvetteki ateş üstünde karıştırarak pişirin.

Yumurtaları derin bir kapta çırpın. İçine sütü ve sıvıyağı ekleyip tekrar çırpın. 30 cm çapında yuvarlak fırın kabını 1 yemek kaşığı sıvıyağla kaplayın. Bir yufkayı üzerine serin. Sütlü-yağlı karışımı, fırçayla yufka üzerine sürün. Diğer iki yufkayı dörde bölün. Kat kat aralarına sütlü-yağlı karışımı sürerek devam edin. Yufkaların yarısını istiflediğinizde iç malzemenin tamamını tepsiye alın. Kalan yufkalara da aynı işlemi uygulayın.

Son olarak dışarıya taşan yufkaları tepsinin içine doğru katlayıp üzerine sıvı karışımı dökün. Çörekotu ve susam serpin. 190 dereceye ıstılmış fırında üzeri kızarana dek pişirin.

This entry was posted in Börekler, Güne Geldik, Ispanak, Ispanaklı Börek. Bookmark the permalink.

23 Responses to Ispanaklı Börek

  1. İnci Yemek says:

    Aylinim gece gece yapılırmı bu bana:)şahane bir tarif ve görüntü ellerine sağlık tatlım .çok öpüyorum mutlu haftalar..

  2. Bengü says:

    Ispanak sezonunun açılmasına sevinenlerden biri de benim Aylinciğim🙂 Yemeğinden – böreğine, suflesinden kekine, her çeşitte kullanıp afiyetle yiyoruz. Ben, börek sezonunu açmadım henüz amaaaaaa senin o lezzetinden kabarmış ta kabarmış böreğini görünce ağzım sulanmadı değil gece gece. Sevgiler canım.

  3. Ispanaklı böreğe bayılırım. Güzel bir tarif, ellerinize sağlık.

  4. amanın börek fırına sığamamış, ne yaptın öyle. mis gibi olmuştur eminim, yanında da bol yoğurt. bugün alıp yapmalı, ellerine sağlık

  5. Ellerinize sağlık! Ispanak benim de son günlerdeki gözdem:) tuzlusu, salatası, tatlısı derken ıspanağa doymak gerek taze taze hazır mevsimiyken! sevgilerimle,

  6. DATLIM says:

    Hamur işlerinde ıspanak gibi yeşil sebzelere bayılıyorum annemde pazı ve ebegümeci le yapardı :)ellerinize sağlık

  7. Fırın görüntüsüne bittim. Eline sağlık Can ım çookk severim:)

  8. Maşallah ne güzel kabarmış :)Ellerinize sağlık,çok nefis bir börek olmuş..Mutlu haftalar..

  9. Filiz says:

    of off harika görünüyor böreğin,bayılırım ıspanaklı tariflere:)vaktim olunca elde açıyorum yufkalarını şöyle hafif sirkeli bir hamurdan,çıtır çıtır oluyor.bak canım çekti şimdi kim kalkıp börek açıcak:)

  10. Ispanağa bayılırım. Nasıl da kabarmış öyle şahane! Ellerine sağlık nefis ötesi duruyor:)

  11. Tümay'ım, Zeliha'm, Hilal'im, Yasemin'im, sormayın böyle bir kabarıyor bi kabarıyor. Soğurken yassı hale geliyor, çok eğlenceli.
    Filiz'im, elde açılan yufkayla yapılan böreğin tadına doyum olmaz. Eline sağlık.
    Datlım, pazılı böreğe de bayılırım ya, ebegümeci ile hiç denemedim.
    Özge'm, tatlısı dedin aklıma ıspanaklı kek geldi, en kısa sürede yapayım.
    Begonvilli Ev'im, keşke yakın olsak da bir kaç dilimi size gönderebilsem.
    Bengü'm, İnci'm, haklısınız gece gece girmemek lazım böyle yazıları ancak elimde değil. Bütün gün mutfakta kendimi kaybediyorum. Sonra yazmaya gelince gece oluyor.

  12. uyar-dan says:

    maşallah nasıl kabarmış ıspanaklı böreği çok severim bayılırım ellerine sağlık arkadaşım bloğuna mandalina çıkmazından girdim hemen izlemeye aldım bu güzellikleri kaçırırmıyım bidaha

  13. ceydabural says:

    o nasıl kaparmaktır🙂
    gel beni ye diyor :)))

  14. Yıldız says:

    Yanardağ gibi görünüyor lezzetinden patladı patlayacak gibi görünüyor :))
    ellerine sağlık

  15. bayılırım bayılır hele fırındaki hali yokmu gözümü döndürdü yahu, ellerine sağlık canım

  16. Limonlu Kek says:

    Aylinciğim, seninle heryere koşa koşa giderim, hatta Seda'ya uça uça🙂 Senin ıspanaklı böreğin gibi, neredeyse fırına sığmayacakmış🙂 Afiyet olsun canım…

  17. Zeynep says:

    oy oy oy bu nasıl bir kabarma böyle:))) insanı baştan çıkarır bu börek:)1 dilim kesmez beni:))ellerine sağlık aylinciğim
    özlem dolu öpüyorum:)

  18. Hahahaha nasıl bir fırın görüntüsü bu böyle…
    Bittim. Nefis olmuş canım
    Ellerine sağlık
    Kocaman öpücükler
    sevgiler

  19. Tijen'im, havalı börek bu şekerim🙂
    Zeynep'im, baştan gönüllü çıktım ben, bakıyorum sen de öyle.
    Neval'im, yapalım program, pişireyim ıspanaklı börek, yiyelim hep birlikte, süt olsun Seda'ma.
    Burcu'm, 4. bloger buluşmasına yaparım, hep beraber yeriz.
    Yıldız'ım, o lezzetinden ben de yemekten patladım sorma🙂
    Ceyda'm ya, Yemek Festivalinde uzun uzun görüşemedik sizinle, aklım kaldı sizde.
    Uyar'ım, bak görüyor musun Yıldız'ım vesile oldu buluşmamıza, memnun oldum

  20. Canım blogda yenıyım ekledım senı emınım rahatsız olmazsın tarflerın de cok gusel gözukuo hepsini denemeye calısıcam kısmet olursa.

  21. Kendimce says:

    Ah be Aylin görüntüsü bitirdi tadı nasıl allah bilir çok severim çokkk ellerine sağlık

  22. Benhurum says:

    Bu böreğin tadına bakma şerefine nail olan ben hatta biz “bayıldık” sizlerde deneyin ancak yanınızda kolonya bulundurmayı ihmal etmeyin:D
    Ellerine sağlık kardeşim enfesti gerçekten;)

  23. Böreklerin böyle kabarmaları çok güzel ama sonra iniyorlar:(
    nefis görünüyor.
    ellerinize sağlık.

Leave a Reply

