Elmalı Poğaça

Geçen hafta aldığım 5 kilo civarı yeşilli, kırmızılı elmaları çeşit çeşit tariflerle bitirmeye çalışıyorum. Ne bereketliymişler. Sanırım 3 tarifte daha kullanabileceğim elmam var. Bu kez annemin tariflerinden birini paylaşıyorum. Misafirleri geldiği günlerde sabahtan tadına bakar, okuldan eve gelirken de bir kaçının artmış olması için dua ederdim. Kışın sık sık yaptığım bu poğaçaların tadına doyamayacaksınız, kıyır kıyır.

Malzemeler:
2 yemek kaşığı yoğurt,
250 gr margarin,
6 yemek kaşığı toz şeker,
1 paket hamur kabartma tozu,
3,5 su bardağı un,
3 elma,
1 tatlı kaşığı tarçın,
1 su bardağı pudra şekeri

Yapılışı:
Elmaların kabuklarını soyup çekirdeklerini çıkarın ve rendeleyin. Yapışmaz tavaya alın, üzerine 4 yemek kaşığı toz şeker ve tarçını dökün. Ara ara karıştırarak suyunu salıp çekinceye dek orta ateş üstünde pişirin. Daha çabuk soğuması için bir tabağa alın ve bekletin.

Yoğurma kabınıza; yoğurdu, oda sıcaklığındaki margarini, 2 yemek kaşığı şekeri ekleyin. Üzerlerine unu ve kabartma tozunu ekleyin. Tüm malzemeyi yoğurun.

Hamuru tezgahın üstüne alıp 3 parçaya ayırın. Her hamuru oklavayla yarım cm inceliğinde açın. 8  üçgen parçaya kesin. Geniş taraflarına elmalı iç malzemeden koyun. Hamurun sağ ve sol yanlarını içe doğru katladıktan sonra ince tarafına doğru sarın.

Pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye dizin. Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında üstleri kızarana dek, yani yaklaşık 20-25 dakika pişirin. Poğaçalar henüz sıcakken pudra şekerine bulayın ve soğumaya bırakın.

This entry was posted in Elma, Elma Tarçın, Elmalı Kurabiye, Elmalı Poğaça, Güne Geldik. Bookmark the permalink.

31 Responses to Elmalı Poğaça

  1. Off bayılırım elmalı poğaçaya!Ellerine sağlık,nefis görünüyor!

  2. Son Kraliçe says:

    onun adi elmali kurabiye bikere 😀

  3. İnci Yemek says:

    Aylincim elmalı poğaçaya bayılırım:)ellerine sağlık tatlım.
    nefis görünüyor.mutlu pazarlar diliyorum canım..

  4. Canım eline sağlık. çok çok severim:)Nedense hep anne tarifleridir bu kurabiyeler.

  5. ozgur says:

    Aynen ben ve tüm ev halkı da bayılırız elmalı kurabiyeye…
    Aynen bana da çocukluğumu hatırlatır:))))

  6. Bugün Hilalcim kahveye gelecek diye dün elmalı içimi hazırladım. ama fırının azizliğine uğrayıp pişiremedim. sende de tarifi görünce bu defa bu tarifle yapmak gerekli demek ki dedim:)) ellerine sağlık

  7. hilal says:

    elmalı kurabiyemiiii…bayılırımmmm…tabağada bayıldım🙂 çok zarif, sevgiler

  8. Ben bunu coookkk seviyorum, ellerine saglik harika gorunuyor.

  9. Fuat Gencal says:

    Çok güzel çok leziz ve iştah açıcı olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık.
    Müsadenizle tabağı alıp gidiyorum. elmalı pağaçayı çok severim.
    Saygılar.

  10. annemineli says:

    Canım; gerçekten çok sevdiğim ve ssık sık yaptığım bir kurabiyedir.Çok gü
    zel görünüyorlar,ellerine sağlık…öptüm…..

  11. Çok kez yememe rağmen kendim hiç yapmadım senin tarifinle denemeli ellerine sağlık sevgiler..

  12. derya says:

    Aylinim canım asla vazgeçemiyeceğim lezzetlerin başında gelir.Anneciğinin
    ve senin ellerine sağlık kocaman öpü
    yorum…

  13. Ellerine sağlık Aylin'cim, ne çok severim.. Ben de cumartesi çaya gelecek misafirlerim için ne yapsam diye düşünüyordum, bu nefis bir seçenek olacak🙂

  14. Kendimce says:

    Aylinim ellerine sağlık nasıl güzel görünüyor çok severim bu aralar yapmaya da niyetim var çok öptüm

  15. Merhabalar,
    Bende bu kurabiyeyi çok severim epeydir yapmamıştım,en kısa zamanda yapacağım,sevgiler..

  16. kubraalagoz says:

    bugün okadar çok canım istediki bende pazardan elma aldım elmalı pasta yapayım diye seninkide süper görünüyor bende aynı tariften yapym:))))

  17. Karadeniz Sofram,
    Pişman olmayacaksın denediğinde, halis mulis anne tarifi.
    Güler'im,
    Teşekkür ederim. Evin erkekleri memnun kalacaktır yaptığında, hele de içine sevgini koyacaksın da tam süper olacak o zaman🙂
    Aslı'cım,
    Kolay gelsin, keyifli sohbetler dilerim.
    Derya'm,
    Bu hafta anne ve babam gelecek bize. İyi dileklerini ileteceğim, teşekkürler.
    Mine'm aaaa aaaa inanmıyorum sana:)
    Zehram Hanım'cım,
    Benim de küçükken ilk pişirdiğim kurabiyelerdendir. O gün bugündür pişirip dururum.
    Fuat Bey,
    Buyrun tabii, hatta tabağa bir kaç tane daha koyayım kurabiye. Böyle az olur.
    Bayram Kombe'm, aynı fikirdeyiz.
    Hilal',m, teşekkür ederim. Tabak zarif insanların ülkesinden, Kore'den. Yapan eller gibi zarif
    Yasemin'im, Hilal'i de alıp gelirsin yaparım size bir tepsi.
    Özgür'üm, en halkı ağzının tadını biliyor.
    Hilal'im, teşekkür ederim, bak Yasemin'le birlikte bekliyorum kurabiye yemeğe.
    İnci'm, teşekkür ederim, sana da keyifli bir pazar gecesi dilerim.

  18. Son Kraliçe'm, sen de haklısın ama annem elmalı poğaça diyorbi kerem🙂
    Kitap Kurdum teşekkür ederim

  19. Yap Kübra'm yap, ilaç gibi geliyor kış soğuklarında tarçınlı tarçınlı hem de şekerl, hem de ağızda dağılıyor, afiyet şeker bal olsun

  20. Pastane'den says:

    nefis olmuş çok severim
    ellerine sağlık

  21. Bayılırım🙂 ellerinize sağlık..

  22. mutfakcini says:

    Mmmmhhh nasıls everim elmalı kurabiyeyi.Elma ve tarçının muhteşem uyumunu.Ellerine sağlık,harika görünüyor.Sevgiler🙂

  23. Çok sevdiğim tatlat-rdandır. Harika olmuş ellerine sağlık.

  24. çok güzel bir anı bu! demek ki misafir listesi fiksmiş eskiden! bizde de sunulanlardan biri bu olurdu misafirlere ve ev kokar mis gibi, anneme söylerdim çıkarken “koy bir iki tane benim için kenara” diye:) Ellerinize sağlık!

  25. Sevil says:

    aylincim günaydın tatlım
    demekki sadece benim kızım degilmiş bu elmalı poğaça aşığı oda öyle durur duru anne elmalı poğaça yaparmısın der .
    demekki çocukların en sevdiği kurabiye çeşidi..
    ellerin dert görmesin balım afiyet bal olsun
    sevgilerimle

  26. İçine birazda dövülmüş ceviz! Hımmmm nefis nefis!Bayılırım. Ellerine sağlık:)

  27. Ellerine sağlık Aylincim.Çok severim elmalı kurabiyeyi tarifimizde aynı ,çok lezzetli …

  28. Aylin'in, tariflerimiz de adaş madem geçsinler ortamıza dilek dileisnler bir dolu🙂
    Tümay'ım,
    Ceviz de iyi gider tabii. Anne tarifine sadık kalayım dedim.
    Sevil'im,
    Kocaman çocuk (anne ve babalara göre her zaman çocuğuz ya) oldum hala seviyorum bu poğaçayı.
    Özge'm,
    O zamanlar elmalı kurbaiye ve kısır mıdaydı çok🙂
    Handan'ım,Mutfak Cini'm,
    Bir ara size de ikram etme fırsatım olur umarım.
    Seçil'im,Pastane'denim
    Sağolun.

  29. Yıldız says:

    Dünyanın en güzel pastalarınıda sunsalar elmalı kurabiyeye asla değişmem bazen aklıma öyle bir düşer ki resmen kriz durumları ha bir de un kurabiyesi ar tabi…
    Ellerine sağlık cnaım
    bak şimdi aklıma düşürdün :))
    Sevgiler

  30. Benhurum says:

    Hmmm ben hala tadına bakmayı bekliyorum komşum kardeşim;)
    Ellerine sağlık nefis olduğundan hiç şüphem yook fakat yine de yiyeceğim onları:D

  31. sahika says:

    muhteşem!
    tek kelimeyle muhteşem bir tarif:) şimdi fırından çıktı ve dayanamadım ağzıma attım. Atar atmaz da ağzımda dağılan kıyır kıyır bir lezzet olduğunu gördüm. Artık favori tarifim bu🙂
    Teşekkürler Aylin hanımcım:)

Leave a Reply

