Ben Yaptım Oldu: Mahlepli Peynirli Börek

Can Bebeğe Hazırlık Partisi’nde ikram edilecek börekleri hazırlarken bir risk aldım ve sıvı karışım içine mahlep koydum. Ben yaptım oldu, yiyenler bayıldı. Bu böreğin sırrı, hem mahlebinde hem de bol bol, çeşit çeşit peynirle yapılmasında.

Malzemeler (36 börek):
6 yufka,
500 gr peynir (lor, kaşar, evdeki çeşit çeşit peynir)
Yarım demet maydanoz,
2 yumurta,
3 çay bardağı süt,
3 çay bardağı sıvıyağ,
1 yemek kaşığı mahlep,
Çörekotu ve susam,
İhtiyaca göre tuz

Yapılışı:
Önce iç malzemeyi hazırlayalım. Evdeki çeşit çeşit peynirleri, toplamda yarım kilo olacak şekilde bir araya getirin. Beyaz peyniri küçük parçalara ayırın, kaşar vb. peynirleri rendeleyin. İçine, yıkayıp kurutup küçük parçalara kestiğiniz maydanozu ekleyin ve iyice harmanlayın. Peynirleriniz pek de tuzlu değilse ilave edebilirsiniz.

Yufkaları ıslatacağımız karışımı ise şöyle hazırlayacağız: 1 tam yumurta ile diğerinin akını iyice çırpın. Sıvı yağ, süt ile mahlebi ekleyip iyice karıştırın.

Yufkalardan birini mutfak tezgahınıza açın. Fırça yardımıyla her yerine sıvı karışımı sürün. Üzerine ikinci yufkayı da ekleyip aynı işlemi tekrarlayın. 12 üçgen parça kesin. Her parçanın geniş ucuna bir yemek kaşığı kadar peynir harcı koyun. Geniş ucun iki yanını ortada iki parmak aralık kalacak kadar içe katlayın. Sonra sigara böreği gibi sarın.

Sıvı karışımı arada karıştırıp mahlebin alta çökmesine izin vermeyerek diğer 4 yufkayı da aynı şekilde sarın. Böreklerinizi pişirme kağıdı serdiğiniz tepsinize, aralarında birer parmak aralık kalacak şekilde dizin.

Sıvı karışımın kalanına tek yumurta sarısını ekleyip çırpın. Böreklerin üzerine sürün. İsteğinize göre çörek otu ve susam serpin. Önceden ısıttığınız 190 derecelik fırında üzerleri kızarana dek pişirin.

This entry was posted in Börekler, Güne Geldik, Hazır Yufka, Mahlep, Peynir, Peynirli Börek. Bookmark the permalink.

21 Responses to Ben Yaptım Oldu: Mahlepli Peynirli Börek

  1. tarih84 says:

    mahlep kokusunu çok severim.Bu kadar özel bir koku nedense her fırında rastlanamıyor.

  2. ellerine sağlık canım. partinizde çok güzel olmuş . hayırlısıyla gelsin bebişiniz.
    sevgiler

  3. ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA GÖRÜNÜYOR.MAHLEBİN KOKUSU BURALARA KADAR GELDİ.SEVGİLER.

  4. Boregin,emegin,sevgin destegin hersey icin tskler cnm arkadasim.Can da ben de seni cooookk seviyoruz

  5. Ellerine sağlık Aylin…Mahlep koymak nerden geldi aklına. Partide çok güzel olmuş….

  6. Aylin'im çok çok hatta çoook güzeldi. Ellerine sağlık bir tanecim:)

  7. Fuat Gencal says:

    Hayırlı cumalar, ellerinize, emeklerinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.

    Saygılarımla.

  8. Aylincim, insanoğlu her daim yaratıcı zaten. Ama gel gör ki bazen böyle tavan yapıyor işte bu yaratıcılık denen meziyet..Süper fikir doğrusu. Aklına, fikrine, eline sağlık canım..(Aslan'ların yaratıcılığını tartışmam bile zaten !! Bende de var bi tane:))

  9. Limonlu Kek says:

    Sen yaparsın da güzel olmaz mı Aylinciğim, elbette olmuştur. Yiyenlere afiyet, ellerine de sağlık olsun canım benim…

  10. Mmm… ellerine sağlık Aylin'im.

  11. Off muhteşem görünüyor!Ellerine sağlık,eminim tadı da enfestir!

  12. Pastane'den says:

    süper bir fikir özellikle mahlep sevenler için
    ellerine sağlık arkadaşım

  13. harika gözüküyor. hem sen yaparsında olmazmı hiiç. .. ellerine sağlık aylinim.

    sevgiler

  14. Sevil says:

    aylincim çok istememe rağmen bana çok uzak olması ve öğlene dek çalıştığımdan o gün aranızda olup bu şahane böreğinden malesef tadamadım
    canım emkinim şahane olmuştur.
    aylinim banada yaparmısın ??

  15. nilay says:

    Neden olmasın. ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.
    Sevgiler

  16. Ohhh mis gibi mahlep ne güzel yakışmıştır böreğe. İyi bir fikir, ellerine sağlık Aylin.🙂 Yiyenlere afiyet olsun…

  17. zeynep says:

    becerikli arkadaşım benim..beni de aşka getirdin şimdi biliyomusun:)

  18. hmmm mahlep kokusu olayı bitirir zaten, ellerine sağlık

  19. canım ellerine sağlık.. hımm çok severim mahlepi.. arkadaşım yalancı su böreği tarifi vermişti içince mahlep vardı. bana ilginç gelmişti. denemek istiyorum

    sevgiler

  20. Bilmezmiyim:)))))))))
    Hem de çoook güzel oldu.
    Ellerine sağlık canım
    Kokusu , aroması, lezzeti süperdi…
    sevgiler

  21. güzel olmuştur mahlep ile..ilk defa börekte kullanıldığını görüyorum ellerinize sağlık.

Leave a Reply

