Antakya Usulü Kısırın Sırları

Günlerin baş lezzetlerinden olan kısırı, Antakyalı Necla Ablam’ın elinden yiyince bu lezzete ilişkin düşüncelerim kökten değişmişti. Domates, malzemeler içinden kesin bir şekilde çıktı. O günden sonra nar ekşili ve biber salçalı, bulguru tane tane olan kısır yapmayı başladım. İşte Antakya usulü kısırın sırları özetle buydu!

Malzemeler:
2 su bardağı köftelik bulgur,
1,5-2 su bardağı sıcak su,
1 tepeleme yemek kaşığı domates salçası,
1 tepeleme yemek kaşığı biber salçası,
6 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 orta boy kuru soğan,
3 taze soğan,
2 orta boy salatalık,
2/3 demet maydanoz,
2 yemek kaşığı kimyon,
2 yemek kaşığı kuru nane,
1 yemek kaşığı kekik,
1 yemek kaşığı limon suyu,
2 yemek kaşığı nar ekşisi,
1/2 su bardağı nar tanesi

Yapılışı:
Geniş cam veya porselen bir kaba bulguru koyup üzerine bir su bardağı kaynamaya yakın haldeki suyu karıştararak dökün. Kap içindeki bütün bulgurun ıslanmasını sağlayıp üzerine bir tepsi kapatıp kabarmasını bekleyin.

10 dakika kadar bekleyin. Topak topak haldeki bulguru iyice karıştırıp tadına bakın. Diri halde ise yarım bardak daha sıcak su döküp karıştırın. Tepsiyi tekrar kapatıp kabarmasını bekleyin. 5 dakika sonra tekrar tadına baktığınızda diriliği geçmişse artık kapağı açık olarak beklemeye alın.

Kuru soğanı soyup küçük küçük parçalara (yemeklik) doğrayın. Üzerine tuz döküp ovun. Bir kenara alın. Salatalıkların kabuklarını doğrayıp küçük küp küp kesin, cacıklık gibi. Maydanozların kalın saplarını ayıklayın, yıkayın, kurutun ve küçük küçük kesin.

Bulgurların üzerine zeytinyağını, limonu ve nar ekşisini döküp elinizle karıştırın. Salçaları (Hatay usulü olanları kullanmanız halinde kısırınız daha lezzetli olacak)ve baharatları ekleyin ve bütün bulgura iyice yedirin. Karıştırırken bulgurları mıncıklayıp ezmemeye özen gösterin.

En son olarak tuzuna bakın, gerekiyorsa ekleyin. Salatalık ve maydanozları, nar tanelerini ekleyin son karıştırmayı yapın. Marul yaprakları üzerinde servis edin.

This entry was posted in Bulgur, Güne Geldik, Kısır, Mezeler. Bookmark the permalink.

31 Responses to Antakya Usulü Kısırın Sırları

  1. enfesss burnumda tüttü şimdi

  2. Kısırı çok severim,olsada yesem diye düşündüm.Ellerinize sağlık.Sevgiler.

  3. sergun says:

    ben de hep nar ekşili yapar, çok severim. şu görüntüden sonra haftasonu öğle menüm belli oldu:)

  4. Ece says:

    sabah sabah insanın canı kısır çeker mi? çekermiş🙂

  5. Fuat Gencal says:

    Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

  6. Uuuu biliyorum bu kısırın tadını ben . Ellerine sağlık Gerçekten süper yapıyor Aylinim:) öperim canımın içi

  7. Tuğba says:

    Ellerine sağlık canım.Kısır vazgeçemediğim lezzet.Her türlü yapıp yemeye bayılırım.Bu nuda denemeleyim mutlaka.

  8. xcelis says:

    Her yörenin farklı farklı bizdede içerisine dometes koyulur müthiş görnüyor ellerinize sağlık

  9. Aylinciğim bizde de annemden gördüğüm kadarı ile domates konmaz domates sulandırır der annem benim kızım kısır canavarı ellerine sağlık sevgiler..

  10. ellerine sağlık aylinim. bende çok severim.

    sevgiler

  11. balpare says:

    olsa da hepiciğini yesem bitirsem..çok severim..haftasonu tarifi deneyeceğim inşAllah..

  12. Muhteşem görünüyor. Tam da karnım acıkmışken, çok kötü oldu bu🙂

    Elinize sağlık, mis gibi vallahi. en kısa zamanda bir deneme yapmak lazım🙂

  13. içinden taze soğan çıkmayan harika bir kısır olmuş
    elinize sağlık

  14. Bir çay daveti kısırsız olmaz:) Çok güzel gözüküyor canım çekti:) Ellerine sağlık…

  15. ufff..harika görünüyor..epey zaman olmuştu yemeyeli…çok severim..ellerine sağlık..

  16. Sevil says:

    canım daha ayarlayamadım eve geip giden çok bu nedenle tarih ayarlaamadım.Ama ayarlıcam evi taşımadan inş. :))
    kısırında şahane ben çok severim kase kase yiyebilirim :))

  17. Nur Vural says:

    Tamam bende Antakya yöresine kısır nasıl yaparım diyordum. Harikasın. Şimdi ben bunu yapmasamda, sen yapsan bize getirsen
    bende bergomat aromalı çay demlesem ve yesek:))

  18. mine says:

    narlı ve nar ekşili bulgur salatası yaptım ben de geçenlerde nefis ötesi oluyor

  19. LaMa says:

    ayy ne zamandir, yememistim aksama yapayim bari. nar taneleri cok degisik olmus. fotograflarda da cok belli olmuyor, kullanmadiniz mi?

  20. Yemekbahane says:

    ba-yı-lı-rım!
    ayliiiinnn çok güzel gözüküyo bu kısırr

  21. ellerine sağlık Aylin'cim, ben de yıllar evvel Antepli arkadaşlarımın kısırı ile tanışıp salatalık domatesi kısırdan çıkartıp biber salçası, sumak, sarmısak, nar ekşisine yüklenmeye başladım :))
    hatta canım çekti bugün kendim için kısır yaptım, hoş bir tesadüf oldu postun, bir de Antakya usulü denemek lazım, kısırda tarçını biliyorum ama kekik eklemeyi hiç düşünmedim, paylaşım için teşekkürler .)
    Ahu

  22. iyi yapan kıvamlı bir elden harika olur işte bu lezzet! daha fotoğraftan belli ne kadar diri diri ve lezzetli olduğu! ellerinize sağlık…

  23. Kendimce says:

    Burdan tarif alıp yapabiliriz elbette ama senin elinden yapılanı yemek daha mutlu ederdi be Aylinim ellerine sağlık can kız

  24. Neslihan says:

    Aylincim, iş hayatındaki ilk yıllarımda görevli olarak Antakya'da 1 ay kadar kalmıştım, bu lezzetli mutfağı o zamanlar keşfettim, bizim evin mutfağına kattığı en büyük yenilik nar ekşisi olmuştur, ben de her koşulda ve menüyle kısır yiyebilecek kadar seven biri olarak, diğer malzemeler ortak olsa da, bir dahaki denememde, kullanmadığım kuru nane ve kekiği de ekleyeceğim, ellerine sağlık
    Sevgiler

  25. Hmmm ne yapmalı mutfağa girip yapmalı:))))))

    Kıvamı da çok güzel olmuş canım

    Ellerine sağlık Aylinim

    Sevgiler

  26. Aylincim; benim Antakyalı bir arkadaşım vardı ve kısır yaparken soğuk suyun altından şöyle bir geçirirdi bulguru, yani ıslatmazdı bile. Sen yine insaflı davranıp ıslatmışsın:)) Ellerine sağlık canım benim. Sevgiler..

  27. bugun ev halkına yapıcam cnm sayende:)

  28. balpare says:

    canım denedim çok güzel oldu.yalnız blogunda bir sorun var.bloguna girince birkaç dk.sonra yemek gezegeni.com diye bir siteye bağlanıyor?

  29. senem says:

    ELİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR BENDE ÇOK SEVERİM KISIRI ARKADAŞLARIM GELDİĞİNDE MUTKLAKA YAPARIM ONLARA

  30. ben de kısırı tam olarak böyle sever boyle yaparım demek antakya tarzıymış ogrenmiş oldum…domates sulandırıyor o yüzden ben de serviste yanına doğruyorum sadece…kimyona ve nar ekşisine de ozellikle bayılıyorum kısırda eline sağlık

  31. Sevgili Dostlarım, Analdım ki akıllarınıza soktum kısırı. Baklım bir de nar ekşilisinden , domatessiz olanından deneyin. Ohhh canımıza değsin.

Leave a Reply

