Aslanlarla Zebraları Başbaşa Bırakıp Kendi Açlığımıza Bakalım

Sade ve kakaolu iki karışımı, zebra görünümünde bir araya getiren bu keki, süslü yemek kategorisinde değerlendiriyorum. İşin püf noktası, ortası delik olmayan bir kalıp kullanmak, karışımları hep tam ortaya, üstüste dökmek ve yayılmasını beklemek.

Bu arada yeri gelmişken zebraların da kulaklarını çınlatalım biraz. Tıpkı zebra kekte olduğu gibi, gerçek zebraların da çizgilerinin yapısı ve sayısı birbirinden farklı. Zebraların dikey çizgileri, aynı zamanda önemli bir savunma unsuru. Aslan gibi yırtıcı hayvanlar, zebra sürüsünü birarada durdukları zaman çizgileri nedeniyle bir bütün olarak algıyor. Avcı, avlayacağı zebrayı seçmekte güçlük çekiyor, bu da zebralar için bir korunma yolu oluyor. Doğa kanunudur diyor, aslanlarlar zebraları başbaşa bırakıp kendi açlığımıza dönüyoruz.

Malzemeler:
4 yumurta,
1,5 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı süt,
125 gr yumuşak margarin,
1/2 su bardağı sıvıyağ,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
1 portakalın rendelenmiş kabuğu,
3,5 su bardağı un,
3 yemek kaşığı kakao,
3 yemek kaşığı Hare Kahve Likörü (istediğiniz bir çeşit)

Yapılışı:
Derin bir kap içinde yumurtaların tamamını ve şekeri, karışım beyazlaşıncaya dek yaklaşık 2-3 dakika çırpın. Sütü, margarini. sıvıyağı, vanilyayı da ekleyip karışım homojenize olana kadar karıştırın. Elediğiniz unu, kabartma tozunu ve portakal kabuğu rendesini de ilave edip yavaşça harmanlayın. Kek karışımının yarısını başka bir kaba alın. İçine likörü ve kakaouyu ekleyin.

Bundan sonra zebra görünümü verecek eğlenceli bir uğraş içine gireceksiniz. Öncelikle ortası delik olmayan kalıp kullanmalısınız. Bütün işi kalıbın ortasında yürüteceksiniz çünkü. 26 cm çapındaki kalıbı yağlayın. Ortasına iki yemek kaşığı beyaz karışım dökün. Kalıbı sallayıp yayılmasını sağlayın. Sonra yine ortaya kakaolu karışımdan iki yemek kaşığı dökün, sallayın. Göreceksiniz ki sade ve kakaolu karışım halka halka yayılmakta. Tüm kek karışımı bitinceye kadar bu işleme devam edin.

170 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 35-40 dakika pişirin. Fırınınıza göre daha erken pişme ihtimali var. Bu nedenle üzeri kızarmaya başladığında içine kürdan sokun, kuru çıkıyorsa işlem tamamdır.

This entry was posted in Güne Geldik, Hare Kahve Likörü, Kekler, Likör, Süslü Yemek, Zebra, Zebra Kek. Bookmark the permalink.

29 Responses to Aslanlarla Zebraları Başbaşa Bırakıp Kendi Açlığımıza Bakalım

  1. Şekerim eline sağlık. lezzet ikramda sedanın kızı Göksu bu keke Martin keki demiş.Martin bir çizgi filmde ki zebranın adı:) öperim

  2. Kek harika görünüyor. ellerinize sağlık

  3. zebra keki çok severim,ellerinize sağlık.

  4. Damak Tadı says:

    Super bir kek olmuş..görüntüsüne bayıldım adeta,ellerine sağlık canım..Sevgiler..

  5. Bende ne zamandır yapmıyorum bu keki. Aklıma geldi aslında bir ara yapayım:) Ellerine sağlık o kadar güzel duruyor ki o dilim! Bir dilimi çayla bir dilimi çaysız bir dilimi de vişne suyuyla yemek istedim:)

  6. Sevil says:

    aylin ben bundan istiyorum sen gelirken bundan al gel :))

  7. Sevil says:

    ay ay bu görüntü beni benden aldı çokda severim bayıldım bayıldım bende istiyorum…

  8. ceydabural says:

    çok ciddiyim eve gidince yapasım var ama sonrasında dayanamıcam kaç dilim yicem bilmiyorum🙂

  9. sevgili arkadaşım.
    zebra kek nefis görünüyor.
    ellerine sağlık.
    ben de geçenlerde yapmıştım ama senin kakao rengin daha çok hoşuma gitti itiraf ediyorum.bi dahakine ben de biraz kakao miktarını artırmalıyım bence.
    sevgilerimle…

  10. Aylincim çok nefis olmuş eline sağlık😉 geçen gün bende yaptım görüntüsüne bayılıyorum

  11. annemineli says:

    Canım,ellerine sağlık…sevgimle öptüm…..

  12. Enfes görünüyor canım ellerine sağlık, bu keki mutlaka deneyeceğim.. Sevgiler..

  13. ben senin süslü yemeğini yerim:)) çok şık bir kek bu bence, ellerine sağlık

  14. Kendimce says:

    Ellerine sağlık Aylinim çok yapmak istediğim ama bir türlü kısmet olmayan kek türüdür kendileri .

  15. Eminim tadi da goruntusu gibi harikadir.

  16. Pastane'den says:

    nefis bir kek oluyor
    ellerine sağlık arkadaşım

  17. sarkaç says:

    Bu zebra kekin çizgileri benden korunmasına yetmeyecek. Çizgiler korunma aracı değil, iştah kabartıcı. Ellerine sağlık

  18. modanın leopar, zebra vs akımına yiyeceklerde uymak gerek:))

  19. gerçekten şahane gözüküyor bu kek.
    hemen elife yapmalıyım..
    sevgiler
    özlem

  20. Özgen says:

    offf harika görünüyor üstüne başka söze gerek yok elinize sağlık sevgiler…

  21. Bu kek çok sevimli geliyor bana ne zaman görsem. Ellerine sağlık Aylincim, süper görünüyor..Sevgiler..

  22. GIA says:

    Kekin kıvamı da harika gözüküyor, hafif ıslakımsı ama çok da ıslak değil.
    Hare'nin likörleri zaten muhteşem, keke koymak çok iyi fikirmiş.
    Eline sağlık Aylincim.

  23. Defne says:

    Şimdi yazdım tarifi. Kızım uyurken yapmaya gidiyorum. Ellerine sağlık.

  24. Bir kek için güzel bir yazı olmuş:)
    hem kek için hem de yazı için çok teşekkürler!

  25. Bayılıyorum senin şu anlatımlarına:))))

    Önce bir gülüyorum sonra tarifinle mest oluyorum. Ama olmaz ki. Yiyen var yiyemeyen var:)))
    Nefis görünüyor canım
    Ellerine sağlık

    Sevgiler

  26. battodol says:

    biz yaptık denedik tadı muhteşem oldu ama zebra kısmını pek beceremedik🙂 Bizimki pamuk gibi oldu ama bu resimde daha katı gibi duruyo, neyse tadı çok güzeldi o da yetti🙂
    Sağolun

  27. Annem yapardı bu keki.Görünce çok duygulandım :)Ellerinize sağlık

  28. HARİKA BİR KEK OLMUŞ.ELLERİNİZE SAĞLIK.
    İZMİR'DEN SEVGİLERİMLE…

  29. Defne says:

    Yazdığım gibi yaptım keki. Hoş şekil verme aşamasında kızım uyanınca zebra kısmını kekin adından çıkardık biz ama çok güzel bir kekti. Bayıla bayıla yedik. Teşekkürler.

Leave a Reply

