Bu Salatanın Lezzeti Köklerime İşledi

Mesut Erdoğan ve Buğrahan Şırvancı’nın %100 Salata adlı kitabındaki tüm tarifleri yapmak istiyorum. Hepsini yapsam, hani şu Bi’ Büyük Fest’teki gibi kocaman bir masaya dizsem. Onlar ilk günkü tazeliklerini kaybetmese. Masanın bir köşesinden yemeye başlasam öteki köşesinden çıksam. Ardımda da sadece tabaklar kalsa. O oo söz konusu salata da olsa bu kadar abartmamak gerekiyor değil mi?

%100 Salata’yı kütüphaneme kattığımın üzerinden neredeyse bir yıl geçti. Biraz tembel çıktım sanırım, 3 tanesini deneyebildim ancak. Kendimi ayıplayarak kolları sıvadım ve nefis kök sebze salatasını yaptım.

Malzemeler:
2 havuç,
4 taze patates,
200 gr ıspanak kökü,
4 kırmızı pancar,
6 kırmızı fındık turpu,
10 diş sarımsak,
6 dal taze fesleğen,
3 dal tarhun,
6 yemek kaşığı riviera zeytinyağı,
1 su bardağı İglo Bahçe Bezelyesi,
2 yemek kaşığı limon suyu,
2 yemek kaşığı koruk ekşisi,
4 yemek kaşığı sızma zeytinyağı,
Tuz, karabiber,
15 dilim isli peynir

Yapılışı:
Havuçları soyup iri küpler halinde doğrayın. Pancarları da soyup yarım ay şeklinde kesin. Taze patatesler kabuklarıyla kalacak. Diğer sebzelerle aynı büyüklükte olmasını sağlayacak şekilde ikiye veya dörde bölün. İyice yıkadığınız ıspanak köklerini de ilave edin.

Sebzelerin hepsini bir karıştırma kabında bir araya getirin. Tarhun ve fesleğeni ince ince doğrayıp ekleyin. Elinizin altında tazeleri yoksa birer yemek kaşığı kuru çeşitlerini de kullanabilirsiniz. Sarımsağı küçük parçalara kesip ekleyin. Riviera zeytinyağının tamamını, tuz ve karabiberi ekleyip tüm sebzeleri harmanlayın. Fırın kabına alıp 180 derecede sebzeler yumuşayıncaya dek pişirin. Yani yaklaşık yarım saat.

Bu arada bir su bardağı İglo Bahçe Bezelyesi’ni kaynar bol suya atın. Su tekrar kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık 3 dakika birkaç kez karıştırarak pişirin. Suyunu süzüp limon suyu, koruk ekşisi, sızma zeytinyağı ve tuz ile lezzetlendirin.

4 kişilik bu salatanın sunumunu hazırlamak için tabakların altlarına bezelyeli karışımı yayın. Üzerine fırınlanmış sebzeleri koyun. Son olarak tabağın yanına birkaç dilim isli peynir yerleştirin.

This entry was posted in Fesleğen, Havuç, Ispanak Kökü, Pancar, Patates, Salatalar, Tarhun, İglo Bahçe Bezelyesi, İsli Peynir. Bookmark the permalink.

7 Responses to Bu Salatanın Lezzeti Köklerime İşledi

  1. Kendimce says:

    Al işte hem lezzetli hem de süper sağlık dolu bir öğün ama bizim gözümüz aç Aylinim yiyiyoruz da gözümüz doymuyor.
    Ellerine sağlık daha iyicemisin
    ama kokoş ayakkabılarımı göremedin😦

  2. Salata salata olalı bu kadar güzel anlatılmamıştır herhalde:))))

    Tam benlik bir salata olmuş. Ellerine sağlık Aylincim.

    Tarif şahane. Hemde pratik. Fırında közlenmesi sonra İglo bahça bezelyesi ile buluşmasına bayıldım:)))

    Linkini alıyorum canım

    Çok öptüm seni:)

  3. Sevdim ben bu salatayı üstelik Aylinciğim yapmış ellerine sağlık canım sevgiler…

  4. Özgen says:

    Ellerinize sağlık harika bir salata bahar gibi rengarenk ne güzel sevgiler…

  5. xcelis says:

    Yemek olmasın salata olsun benim için o kadar seviyorum yani.Sizin salatanızda şahane görünüyor Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

  6. Salatamı bu bir öğün ya hu:) malzemeye bittim ben🙂 eline sağlık canım

  7. balpare says:

    http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
    yemek etkinliklerinin SEVGILIYE OZEL TARIFLER *10* ” Etkinliğine
    ben http://balpare.blogspot.com/ ev sahibeliği yapacağım
    30 Ocak-20 subat tarihleri arasında düzenlenen Sevgiliye Ozel Tarifler
    Sevdiceğinize hazırlayacağınız tatlı,pasta,börek,yemek,çorba,salata vb.. her tarif kabulümdür.öyle aman aman illa özenilecek,harikulade şeyler beklemiyorum.hazırlayabileceğiniz ölçüde ne yapabilirseniz yeter. Sevdiceğiniz ne sever onu düşünün.en çok sevdiği çorbayı pişirip üstüne nanesini,pul biberini,yağını şöyle kalp şeklinde koymanız bile hem bir gülümseme sebebi olur,hem de etkinlik için harika bir resim.amann bizimki sevmez öyle şeyler demeyin.erkekler,babalar sevgilerini pek göstermezler.ama böyle küçük bir jest bile yaşı kaç olursa olsun içten içe (hani göstermese,belli etmese bile ) çok hoşuna gidecektir. sütlaç yapın mesela bir de tarçından kalp kondurun tamamdır.( şimdi bütün tarifler sütlaç olurmuş sakın ha:))))ben de yayınlarmışım etkinlik sonunda dermişim ki sevgiliye özel tarifler etkinliğimizin rakipsiz tek tarifi sütlaç oldu:) altına da link verirmişim Ayşe usulü sütlaç için tıklayın,Fatma usulü sütlaç için tıklayın.. sevgi ile yapılmış tüm ,sevdiceğin sevdiği bütün lezzetler olabilir. yanına bir kalp,(e tabi salata yapmışsak kalbi nereye konduracağız diyosunuz dimi:)-o zaman da yanına mini bir kurdele gül bile olsa tamamdır.)
    yani ne diyeyim ,nasıl kandırıvereyim sizi katılmanız için:)
    NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/
    adresine başvurabilirler..

Leave a Reply

