Kuruyemiş Çatısı Altında Portakallı Mahlepli Kek

Çikolataya düşkünlüğüm olmasa da çikolata kaplı portakal drajeleri gördüğüm zaman akan sular durur. Portakalın yanı sıra naneyi ve vişneyi de çok yakıştırırım çikolataya. İşte bu nedenle Sofra Dergisi tatlı-tuzlu hamur işleri kitabında gördüğüm “portakallı kakaolu kek” tarifi hemen ilgimi çekti. Üstelik bolca kuruyemiş de içeriyor.

Bu keki çok kez yaptım, fotoğraflayıp sizlerle paylaşmak ancak bugüne kısmet oldu. Önceki uygulamalarımda fındık kullanmıştım. Bu kez evdeki file Antep Fıstığı içlerini değerlendirdim. Kuruyemişleri, kek kalıbının tabanına yaymak ve kek hamuruna eklemek için kullanıyoruz. İri çekilmiş hallerine göre file formundaki kuruyemişler, tabana yaymak için daha uygun. Kek hamuruna ise dövülmüş formunu eklemenizi öneririm. Böylece kekiniz kolayca dilimlenir.

Malzemeler:
125 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı,
1 su bardağı pudra şekeri,
4 yumurta,
3 yemek kaşığı bal,
1 portakalın rendelenmiş kabuğu,
1 su bardağı file fındık, Antep fsıtığı içi veya badem,
1/2 su bardağı dövülmüş fındık, Antep fıstığı veya badem,
1 paket vanilya,
1 su bardağı un,
3 yemek kaşığı kakao,
1 yemek kaşığı mahlep,
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:
Tereyağı ve pudra şekerini bir kaba alıp krema kıvamına gelinceye dek mikserle çırpın. Üzerine yumurta, bal, rendelenmiş portakal kabuğu ve yarım su bardağı dövülmüş fındığı ilave edin, karıştırın. Un, kakao, vanilya, mahlep ve kabartma tozunu da eleyerek ekleyip tüm malzemeyi harmanlayın.

Kek kalıbını yağlayın. Kalıbın tabanını file fındıklar ile kaplayın. Kek hamurunu kalıba dökün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40 dakika pişirin. Kekin içine bir kürdan batırın, kuru çıkıyorsa fırından çıkarabilirsiniz.

This entry was posted in Bal, File Fındık, Güne Geldik, Kekler, Mahlep, Portakal. Bookmark the permalink.

23 Responses to Kuruyemiş Çatısı Altında Portakallı Mahlepli Kek

  1. yaptığın yemeklere verdiğin isimlere hayranım aylinvim ve tabi ki sana da..

    kek enfes görünüyor ellerine sağlık..

    sevgiler

  2. Aylinnnn bu nedir yaaa mis gibi kokusu geldi sanki:) Var ya Ankarada bir pastanede portakal şekerlemeleri yedim geçen hafta yarısı çikolata kaplı. deli birşeydi, aklıma düşürdün şimdi onu. sen bana bu kekten yollasan unuturum onu ama:)) ellerine sağlık

  3. görüntünün muhteşemliği aldı götürdü beni kek diyarlarına:D.nasıl bir cümle ise bu bende anlamadım ama neyse.. ellerinize sağlık çok nefis görünüyor.

  4. ah bilirim bu kekin lezzetti tadını 4. blog yazarları toplantısında yemiştim. Kuru yemişlerde pek yakışmıştır eminim.Ellerine sağlık kuzumm

  5. Kendimce says:

    Ah kek olsunda ev kek koksun da içine ne konsa kabulüm ellerine sağlık Aylincim

  6. Portakal ve kakaoyu yanyana hiç denemedim.eminim enfestir.ellerine sağlık.

  7. Aylincim; hatırı sayılır miktar mahlep koymuşsun, merak ettim doğrusu. Çünkü mahlep- malum- tuzlularda kullanılan bir baharattır genellikle..Bunu 'aslan'ın füzyon mutfağa olan düşkünlüğü olarak yorumluyorum. Ellerine sağlık (benim koca da aslan, o da sever böyle atraksiyonları da:)) Bir de çikolata ve vişneyle çikolata birlikteliğini sevdiğini söylemişsin, ben de bayılırım. O halde sana Dr.Oetker'in Gourmet Puding'lerini önereyim. Hem vişne tanelisi hem de portakal kabuklusu var. Al, istediğin şekilde kullan. Sevgiler..

  8. ahh görüntü harika.fıstıklar ayrı bir hava vermiş bu keke.
    ellerine sağlık…
    sevgilerimle…

  9. Özgen says:

    Ellerinize sağlık çikolatalı keklere bayılıyorum doyum olmuyor sevgiler….Mis gibi olmuş ne güzel

  10. Aylin cim, yarın nasıl bir kek yapsam diye diye dusunurkennn:) gördüm bu tarifi, esimin sevecegi malzemeler içeriyor hemen linki kopya ettim seker.Yaptıktan sonra yine gorusuruz:) Ellerine saglık canım,
    Operimmmmmmm,

    Figen Karavaş

  11. Eylem says:

    öyle canım çektiki.ellerin dert görmesin.

  12. Mimosa Café says:

    Pek lezzetli görünüyor Aylincim, ellerine sağlık.

  13. Mavi Masal says:

    Çok lezzetli görünüyor.Mahlepli kurabiye ve çörekleri çok severim.Mahlepli kek de eminim onlar kadar güzeldir.

  14. pelince says:

    Aylincim iki dilim yetmez bana bilirsin ;)) nefis gözüküyor,ellerine sağlık…

    Kocaman Sevgiler.

  15. Ayyy ne kadar güzel lezzetli duruyor sanki burnuma koktu:) Ellerine sağlık…

  16. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık…

  17. Hmmmm yanına bir de vaniya aromalı kahve:)))

    Nefissssss

    Ellerine sağlık canım

    Öptüm seni

  18. Pastane'den says:

    bende portakallı drajelerin hastasıyımdır,geçen gün yenibaharla bir kek yapmıştım,mahleple nasıl olur diye düşünmüştüm nefis olmuş
    ellerine sağlık arkadaşım mutlaka deneyeceğim

  19. Zeynep says:

    cumartesi gelebilseydim nooooolurrrrr bana bundan yap diye acayip yalvarırdım:)))
    sakın yapma ama kıskanırım valla yiyemeyeceğim için:))))
    ellerine kollarına sağlık aylinim
    nefis görünüyor
    çok öperim

  20. Sevil says:

    kız aylin bu ne ay bana birşeyler oluyor Çayımın yanıda boş hem kahvaltıda yapmadım kız hemen bana yap yolla
    evde degilimki hemen endimi mutfaga atayım :((
    şahane olmuş kuşum ellerine sağlık

  21. annemineli says:

    Merhaba; çok lezzetli görünüyor,ellerine sağlık…sevgilerrrr…

  22. senem says:

    nekadar güzel görünüyor bayıldım hemen yapacağım

  23. Ne tatlı bir isim olmuş!
    Çok güzel yaaa harika görönüyor hem leziz hem sevimli bir isimlendimr ile tatlı sunum:)
    ellerinize sağlık.

Leave a Reply

