Oda Sıcaklığında Saklanabilir Yemeklerden Söz Edelim

Yemek blog yazarı olarak tariflerimizi paylaştığımızda, tebriğin yanı sıra şu türden tepkiler de alırız: “Keşke becerebilsem de bu yemeği yapabilsem”, “Sabır gösterip yemek için nasıl bu kadar emek ve zaman harcıyorsun anlamıyorum”, “Bu tarifi gördükten sonra eve gidip yumurta kırmak çok can sıkıcı”…

Şimdi vereceğim bilgi, özellikle bu arkadaşlarımı çok mutlu edecek. Onlar da artık sofralarında ziyafet menüsü sunabilecek. Nasıl mı? Oda sıcaklığında saklanabilir yemeklerle. Bu yöntem henüz dünyada bile çok yeni. Türkiye’de “Easyfood” markasıyla karşımızda. Şirketin kurucusu Güliz Kanuni Tunçay, 2007’nin başında İ.T.Ü Kimya Metalürji Fakültesi Gıda Bölümü ile Ar-Ge çalışmasına başladı ve 2 yıl sonunda “Easyfood” markasıyla karşımıza çıktı.

Yemeğe yardımcı ürünler, hazır yemekler ve hazır tatlılar başlıkları altında ürün sunuyorlar. Etli kurufasulye, levrek buğulama, bulgur pilavı, zeytinyağlı enginar, kabak ve ayva tatlıları çeşitlerden bazıları. 5-7 dakika arasında değişen zaman dilimlerinde, mikrodalga fırında veya tencere içinde ocak üstünde ısıtıp hemen servis edebiliyorsunuz.

1 yıla kadar uzanan raf ömrü var yemeklerin. Hem oda sıcaklığında kalıyor, hem de bu kadar uzun süre nasıl dayanıyor değil mi? Yanıtı http://www.easyfood.com.tr/ ‘de buldum. Derler ki: “Easyfood üretim yöntemi ile üretilen ürünlerin raf ömrünün uzun oluşu, pastörizasyon değil sterilizasyon yöntemi ile üretilmesinden ileri gelir. Sterilizasyon, ısıya dirençli bakteri sporlarının öldürülmesi için kullanılır. Bu ürünler 120 C sıcaklığa kadar ısıtılırlar, böylece bozulmaya yatkın bakteriler ve sporları yok edilir.” İşin püf noktası şurada belli ki: Her ürün için uygulanan sterilizasyon süresi farklı, bu yöntem sadece Easyfood tarafından biliniyor.

Şu gördüğünüz ayva tatlısını servis edene dek kullandığım malzemeler; sadece Easyfood ayva tatlısı ve çatal. Ne diyeyim, kendim yapmış gibi hissettim, pek lezzetli.

This entry was posted in Çok Okuyan mı Bilir, Easyfood, oda sıcaklığında saklanabilir. Bookmark the permalink.

13 Responses to Oda Sıcaklığında Saklanabilir Yemeklerden Söz Edelim

  1. tarih84 says:

    ayva tatlısıyla olay koptu zaten süppermiş.ayva ve armut tatlısının kıvamını tuturmayı başaramadım ya sert ya da püre çıkıyor düdüklüden.

    vakit buldukça çabalayan birisi olmama rağmen bazen 24 saatin yetmedği günlerde günlerce beklettiğini misafir ağırlama seromonisinde zamandan tasarruf bir ürünmüş.hem de acaba ayarı tutar mı ne olur bu yemeğin akıbeti sorununa direk çözüm.

    deneyeceğim eğer katkı maddesi tadı gelemzse damağıma mutfaklarda bulundurulması gereken altın değerinde yardımcı sebzeler yerinde köşesine kavuşacaktır.

  2. mine says:

    değişikmiş …

  3. Yıldız says:

    Süper bir ürünmüş
    bende geç saatlere kadar çalışıyorum yemek hazırlamak bazen günyorgunluğunun üzerine kabus gibi geliyor😦
    Teşekkürlerrrrrrr…

  4. MAYdesignorg says:

    Ablam avrupa turuna gittiğinde birkaç tane yanına almıştı oradaki bazı ülkelerin yemeğine güvenemediği için.Otelde lavabonun içini sıcak suyla doldurup orada ısıtmış ve süpermişşş :))

  5. ZarpandiT says:

    şu aralar zaten bi bu ürünler birde carte d'or un yeni tatlı ürünlerine bakıyorum..markette dönüp dolaşıp yolum aynı reyona düşüyor🙂 affetmeyeceğim alacağım :)))

  6. Aylincim; ne diyeyim valla, üzerinde çalışıp insanlığın hizmetine sunanlar sağolsun, sen de paylaştığın için sağol. Çok pratik gerçekten..

  7. Anonymous says:

    Ben Londra'da okudum. Çoğu hazır yemek tatsız-tuzsuz olur. Mecbur olduğunuz için yersiniz.

    Ne var ki, geçenlerde Hürriyet Pazar ekinde o enteresan domates kız reklamını görünce bir denemek için Akmerkez Macro'dan Zeytinyağlı Enginar aldım. Gerçekten harikaydı. Kafamdaki hazır yemeklerle ilgili düşünceyi tümden değiştirdi.

    Demet Yılmaz

  8. Hayırlı kandiller ve gerçek sevgiliyle en güzel sevgililer günü diliyorum.Muhabbetle..

  9. derya says:

    derya dedi ki…

    Allahın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

    Yıpranmış ve Katılaşmış Gönülleri Rahmet Meltemiyle Yeşerten Eşsiz Peygamberin Doğum Günü Olan Mevlit Kandilinizi En Içten Dileklerimle Tebrik Ederim.

  10. ilk deneyeceğim enginar olacak daha sonra ayva tatlısı, tesekkurler onerin için…sevgiler

  11. Kerime says:

    Geçen hafta Beylikdüzü Migros'ta tadım standının başında bir kız anlatıyordu. Oda sıcaklığında saklanacağına asla inanmadım. Sonuçta etli yemek dolaba konmadan nasıl durur ? Kız uzun uzun anlattı. Çok ikna olmamakla birlikte kızın israrı ile aldım.

    Gerçekten mahçup oldum🙂 Etli Kuru Fasulye harika. Keşke sucuklusu da olsa dedim içimden. Şiddetle tavsiye ediyorum

  12. Çiçek says:

    Ben geçen gün bu blogda okudumuğum yorum üzerine Çekmeköy Migros'tan Ayva Tatlısı ve Tas Kebabı aldım. Açıkçası lezzeti beni çok etkiledi. Hiç hazır yemek gibi değil. Sanki evde yapılmış gibiydi. Tavsiyen için teşekkürler Aylin🙂

  13. E.E. says:

    Ben bu ürünü markette ilk gördüğümde şok geçirdim. Kozmetik reyonunun karşına sıra sıra dizilmişler… Herkes almış, beğenmiş… Teknoloji harikası yemek… Kendilerine mail attım, copy-paste bir cevap geldi… Hatta firmanın sahibi okuldan eski bir arkadaşımın arkdaşı çıktı… Steril edilmiş bir yemeğin kime faydası dokunur ki? Bir düşünün lütfen…

    Sevgiler,
    Elif

Leave a Reply

